Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Remont linii kolejowej [nl] z Lęborka do Słupska. Ma być szybciej i wygodniej

Dodatkowy tor, prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h, przebudowa niektórych stacji, nowe przejścia podziemne oraz trzy nowe przystanki – tak ma wyglądać po remoncie linia kolejowa 202 z Lęborka do Słupska. W czwartek, 24 lutego ogłoszono przetarg.
tory

Autor: Pixabay | Zdjęcie ilustracyjne

Linia 202 łączy Gdynię ze Stargardem Szczecińskim, i jest to część trasy z Trójmiasta do Szczecina. W czwartek, 24 lutego PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na remont na odcinku z Lęborka do Słupska.

– Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń czas podróży między Lęborkiem a Słupskiem skróci się o około 10 minut. Oprócz przebudowy istniejącego toru, dobudowany zostanie też drugi tor na długości około 50 km. Tym samym, zwiększy się przepustowość linii, co umożliwi przygotowanie jeszcze lepszej oferty podróży – informują w PKP.

Remont linii kolejowej z Lęborka do Słupska. Co zyskają pasażerowie?

  • Wyremontowane zostaną perony na kilku stacjach i przystankach (Leśnice, Pogorzelice, Potęgowo, Głuszyno Pomorskie, Strzyżyno Słupskie, Damnica, Jezierzyce Słupskie).
  • Nowe przystanki zostaną zbudowane w Runowie i Łebieniu, a w Siemianicach nastąpi odbudowa przystanku.
  • Miejsca dla podróżnych będą lepiej przystosowane dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
  • Powstanie też osiem przejść pod torami, m.in. w Potęgowie i Damnicy, które, dzięki windom, ułatwią dostęp na perony.
  • Wiadukty lub przejścia pod torami szybkiej kolejowej trasy zwiększą poziom bezpieczeństwa i usprawnią komunikację drogową.

– Inwestycja obejmie przebudowę lub remont prawie 80 obiektów inżynieryjnych, m.in. mostów, wiaduktów kolejowych i drogowych. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna – informują w PKP.

Po zakończeniu prac:

  • pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h (obecnie jeżdżą do 120 km/h),
  • a towarowe pojadą nawet 120 km/h (obecnie do 70 km/h),
  • inwestycja uwzględnia rozbudowę linii w przyszłości do prędkości 200 km/h.

Prace na odcinku Słupsk-Lębork mają potrwać do 2026 roku. Przetarg na tym odcinku szacowany jest na ponad 1,5 mld zł.

Podczas konferencji prasowej sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel podkreślił, że zaplanowane prace na ważnej trasie Trójmiasto-Szczecin to nie tylko kolejny krok w kierunku budowania nowoczesnej, dostępnej i bezpiecznej kolei, ale też ważny krok w modernizacji kolei w znaczeniu militarnym.

Jak przypomniał Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych, to kolejny przetarg ogłaszany na terenie województwa pomorskiego, bo, m.in. w styczniu, ogłoszono postępowanie na modernizację stacji w Słupsku, gdzie powstaną również nowe perony i nowoczesna informacja pasażerska.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama