Prace na Alei Niepodległości w Sopocie trwają już wiele miesięcy. Przejazd przez centrum Sopotu to nierzadko istna gehenna, więc lepiej szukać alternatywnych tras. Teraz sytuacja tylko się pogorszy, ponieważ sezon letni za pasem, a wraz z nim szturm turystów, którzy w dużej mierze będą właśnie tą trasą przemierzać Trójmiasto.
Niemniej, remont trzeba było kiedyś zrobić. Do końca września ma być wszystko gotowe. Wówczas poprawi się komfort jazdy i bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Zakres prac na newralgicznej sopockiej arterii obejmuje m.in.:
- frezowanie starej nawierzchni i ułożenie nowych warstw asfaltu wzmocnionych geosiatką,
- przebudowę części chodników i zjazdów - nowa kostka betonowa i kamienne obrzeża,
- modernizację trzech zatok autobusowych - granitowa kostka i nowa podbudowa,
- renowację kanału deszczowego metodą bezwykopową z wykorzystaniem termoutwardzalnych rękawów,
- wymianę wpustów deszczowych,
- regulację urządzeń w jezdni i odtworzenie pętli indukcyjnych,
- odnowienie oznakowania poziomego i pionowego.
Jak informuje sopocki ZDiZ, inwestycja została podzielona na cztery etapy. Dzięki temu trasa będzie przejezdna, a utrudnienia mniej dokuczliwe. Prace będą wyglądać następująco:
- Etap I: prace na prawych pasach ruchu w obu kierunkach. Ruch będzie odbywał się lewymi pasami. Czas trwania tego etapu zaplanowany jest na ok. półtora miesiąca.
- Etap II: zamknięcie dwóch pasów w kierunku Gdyni. Ruch będzie się odbywał pasami w kierunku Gdańska - po jednym pasie w każdym z kierunków.
- Etap III: zamknięcie dwóch pasów w kierunku Gdańska. Ruch będzie się odbywał pasami w kierunku Gdyni - po jednym pasie w każdym z kierunków.
- Etap IV: prace w rejonie skrzyżowania Alei Niepodległości z ul. Jana z Kolna, na pasach w kierunku Gdyni. Etap ten podzielony zostanie na dwa podetapy.

- Rozpoczęcie prac zaplanowaliśmy na wakacje nie bez powodu. Po pierwsze, umożliwiło to skorzystanie z dofinansowania z „Rezerwy subwencji ogólnej Ministra Finansów", które przyznano w maju 2025 roku. Te środki muszą zostać wydane do końca roku, inaczej wrócą do budżetu państwa. Po drugie, latem ruch drogowy w Sopocie, choć nadal duży, około 40 tysięcy aut dziennie, nie ma tak wyraźnych godzin szczytu jak w innych porach roku. Dzięki temu roboty można prowadzić sprawniej i z mniejszym utrudnieniem dla ruchu miejskiego i komunikacji zbiorowej - wyjaśnia Anna Dyksińska, rzeczniczka sopockiego ZDiZ.
Wykonawcą robót jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni. Koszt remontu to 5 682 500,15 zł.
























Napisz komentarz
Komentarze