- Ruch pociągów na linii Kościerzyna - Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna oraz Chojnice - Kościerzyna będzie wstrzymany od 30 czerwca aż do odwołania.
W związku z tym uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza, która kursować ma trasą możliwie zbliżoną do przebiegu modernizowanej linii kolejowej. W pociągach, jak i w autobusach komunikacji zastępczej obowiązywać będzie Taryfa Pomorska.
Autobusy będą kursowały na trasach:
- linia KZ1: Kartuzy - Dzierżążno - Żukowo - Pępowo Kartuskie - Rębiechowo - Gdańsk Rębiechowo (z możliwością przesiadki z/na pociągi linii S2 na stacji Gdańsk Rębiechowo),
- linia KZ2: Kościerzyna - Skorzewo - Stężyca - Gołubie - Szymbark - Wieżyca - Krzeszna - Ostrzyce - Goręczyno - Somonino - Kartuzy (z możliwością przesiadki z/na pociągi linii R11 na stacji Kartuzy),
- linia KZ3: Kościerzyna - Somonino - Kartuzy (z możliwością przesiadki z/na pociągi linii R11 na stacji Kartuzy),
- linia R17: Chojnice - Kościerzyna (z możliwością przesiadki z/na pociągi w Chojnicach i w Kościerzynie).
Przypomnijmy, że rozpoczynająca się właśnie modernizacja linii kolejowej Kościerzyna - Gdynia miała zakończyć się już w 2023 roku.
Samorząd Województwa Pomorskiego wraz z Pomorską Koleją Metropolitalną zrealizował elektryfikację linii kolejowej z Gdańska Wrzeszcza do Gdańska Rębiechowa. Dzięki temu już od połowy 2023 r. na linii PKM pojawiły się pociągi elektryczne. Niestety, właśnie ze względu na brak elektryfikacji linii kolejowej Gdynia - Kościerzyna, mogły one dojeżdżać tylko do stacji Gdańsk Port Lotniczy. W efekcie wieloletniego opóźnienia ze strony PKP PLK modernizacja linii Gdynia - Kościerzyna rozpoczyna się dopiero teraz.
Michał Piotrowski z Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku
Modernizacja i elektryfikacja linii Kościerzyna - Gdynia w przyszłości pozwoli na poszerzenie oferty kolejowej i zamiast małych szynobusów spalinowych na całej linii PKM kursować będą mogły większe i wygodniejsze składy elektryczne wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, wi-fi oraz gniazda do ładowania komputerów i telefonów.
– Do końca 2026 r., dzięki pieniądzom pochodzącym z budżetu województwa pomorskiego, dofinansowaniu unijnemu, a także środkom z KPO, na pomorskich torach pojawi się łącznie 45 nowych pociągów które zakupił Samorząd Województwa Pomorskiego. Pomorskie zamówienie taborowe łącznie opiewające na ponad 1,6 mld zł jest jednym z największych tego typu kontraktów w kraju – dodaje Michał Piotrowski.

Mimo modernizacji, utrzymane zostaną połączenia kolejowe na linii:
- Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Port Lotniczy - Gdynia Karwiny - Gdynia Główna (linia S2)
- oraz na linii Kartuzy - Żukowo Zachodnie - Gdańsk Kokoszki - Gdańsk Wrzeszcz (linia R11).
Napisz komentarz
Komentarze