Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radi Gdańsk 80 lat Tuse
Reklama

Port Gdynia: Statki serwisu Finnlines rozpoczęły rejsy w ramach nowej linii

Pływający pod fińską banderą statek ro-ro Finneco III zawinął do portu w Gdyni - była to inauguracja nowej regularnej linii żeglugowej obsługiwanej przez serwis Finnlines. Linia łączy polskie porty z Finlandią, lecz także z Belgią, Hiszpanią i Wielką Brytanią. Finneco III znajduje się obecnie w drodze do belgijskiego portu Zeebrugge nad kanałem La Manche.
Port Gdynia: Statki serwisu Finnlines rozpoczęły rejsy w ramach nowej linii
Rorowiec Finneco III w gdyńskim porcie

Autor: Port Gdynia

Port Gdynia został włączony do regularnego serwisu fińskiego operatora Finnlines, który zapewnia cotygodniowe połączenia Finlandii z Hiszpanią, Wielką Brytanią, Belgią i Francją, zaś od kilku dni także z Polską. Zawinięcia statków Finnlines do Gdyni zainaugurował tzw. rorowiec Finneco III. System ro-ro (roll on-roll off) oznacza, że ładunki są zabierane na pokład na kołach i w taki sam sposób statek opuszczają. Statki klasy Finneco dysponują linią ładunkową długości 5800 m, czyli są w stanie zabrać nawet 400 naczep samochodowych. 

- To morska waga ciężka, transportowa liga mistrzów. Nowe połączenie znacząco wzmacnia pozycję Gdyni jako kluczowego węzła logistycznego w regionie Morza Bałtyckiego. Regularna linia oferuje efektywną kosztowo i operacyjnie alternatywę dla transportu drogowego pomiędzy Polską a Belgią, Francją, Wielką Brytanią, Hiszpanią i Finlandią - ocenia Port Gdynia w mediach społecznościowych.

Jak kursują statki Finnlines i do których portów zawijają:

  • Helsinki (Finlandia);
  • Kotka (Finlandia);
  • Gdynia (Polska);
  • Antwerpia (Belgia);
  • Sheerness (Wielka Brytania);
  • Zeebrugge (Belgia);
  • Bilbao (Hiszpania.

Statki Finnlines obsługują tę linię dwa razy w tygodniu. Nowe połączenie obejmuje przewozy ro-ro, breakbulk, kontenerowe oraz samochodowe, ze szczególnym uwzględnieniem ładunków ponadgabarytowych – w tym wyjątkowo szerokich i ciężkich jednostek transportowanych na pokładach otwartych lub przy użyciu naczep typu mafi. Te naczepy mają długość 80 stóp (ok. 24 m) i wbudowane szyny, pozwalające na elastyczny transport ładunków  niestandardowych. 

- Nowe połączenie stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby rynku w zakresie elastycznych i zrównoważonych rozwiązań transportowych
– podkreśla Adam Hoppe dyrektor Biura Strategii i Analiz Rynkowych Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Niezwykle interesujące są także statki klasy Finneco:

  • długość 240 m, szerokość 34,6 m, zanurzenie ponad 6 m;
  • tonaż 60515 GT;
  • napęd hybrydowy - zasilanie elektryczne, zaawansowane systemy oczyszczania spalin, panele słoneczne;
  • redukcja emisji dwutlenku węgla nawet o 90 procent.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaZiaja włosy rosinna pielęgnacja
Reklama