Nabrzeże Indyjskie w Porcie Gdynia zmodernizowane – zakończono kluczową inwestycję
Port Gdynia poinformował o zakończeniu przebudowy Nabrzeża Indyjskiego, którą określono jako jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych ostatnich lat w gdyńskim porcie. Wszystko po to, by w przyszłości móc sprawnie obsługiwać największe statki przewożące zboże. Zadanie wartości 161 mln zł wykonała w czasie 22 miesięcy Grupa NDI.
CZYTAJ TEŻ: Port Gdynia, linia 201 i obwodnice Trójmiasta. Posłowie sprawdzą postępy inwestycji

Inwestycja za 161 mln zł zwiększa potencjał przeładunkowy portu
Zadanie warte 161 mln zł zostało zrealizowane w ciągu 22 miesięcy przez Grupę NDI. Prace objęły m.in.:
- pogłębienie toru wodnego do 15,5 metra,
- poszerzenie nabrzeża o 6 metrów,
- nową infrastrukturę kolejowo-drogową – 1615 metrów toru i 16 rozjazdów,
- odbojnice, pachoły cumownicze i sieci infrastrukturalne,
- przebudowę stalowej estakady podsuwnicowej do przeładunku zboża,
- prace modernizacyjne przy zabytkowym elewatorze.
Jak podkreśla Wojciech Krugły, zastępca dyrektora kontraktu z Grupy NDI, realizacja zadania wymagała ścisłej koordynacji z trwającymi operacjami przeładunkowymi, co stanowiło jedno z największych wyzwań.
Zmodernizowane Nabrzeże Indyjskie ma długość 537 metrów i zostało przystosowane do obsługi największych jednostek pływających transportujących zboża. Nowa infrastruktura umożliwia sprawniejszą współpracę z terminalem ładunków płynnych, co zwiększa elastyczność operacyjną portu.
Port Gdynia inwestuje w konkurencyjność
Zakończenie inwestycji to ważny krok w stronę nowoczesnego, konkurencyjnego portu morskiego. Jak podkreślają przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia, modernizacja Nabrzeża Indyjskiego wpisuje się w długofalową strategię rozwoju infrastruktury i logistyki przeładunkowej.
























Napisz komentarz
Komentarze