Trwa modernizacja linii kolejowej 204 w województwie pomorskim
Prace na linii kolejowej 204 między Malborkiem a Elblągiem ruszyły z początkiem sierpnia, na początek na odcinku z Malborka do Starego Pola. Naprawie poddawany jest tor nr 1 na długości 10 km. Wymieniane są szyny, podkłady – na strunobetonowe – oraz podsypka tłuczniowa. W jej skład wchodzi w 30 procentach tłuczeń odzyskany.
Modernizacja torowiska prowadzona jest z użyciem specjalnej maszyny PUN do tzw. potokowej wymiany nawierzchni. Jeszcze w sierpniu druga taka maszyna rozpocznie prace na kolejnym odcinku linii 204, między Gronowem Elbląskim a Elblągiem.
Nowoczesna infrastruktura kolejowa podniesie prędkość i bezpieczeństwo
Rezultatami robót będą:
- stabilizacja torowiska,
- unowocześnienie infrastruktury,
- przyspieszenie przewozu pasażerów i towarów z jednoczesnym zwiększeniem bezpieczeństwa.
Obecnie na szlaku 204 pociągi pasażerskie poruszają się z prędkością 100-120 km/h, po zakończeniu modernizacji będą mogły rozwijać nawet 160 km/h. Czas przejazdu z Malborka do Elbląga będzie krótszy o 2 minuty. Pociągi towarowe zwiększą maksymalną prędkość ze 100 do 120 km/h.
Drugi etap modernizacji linii 204 w 2026 roku
Jeszcze lepsze parametry linia 204 osiągnie po drugim etapie modernizacji planowanym na rok 2026. Zainstalowanych zostanie wtedy 6 nowych sygnalizacji przejazdowych oraz przebudowane będą perony przystanku Królewo Malborskie.
























Napisz komentarz
Komentarze