Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

W Sopocie powstanie miejska jednostka do zarządzania lokalami komunalnymi

W Sopocie powstanie nowa jednostka, która usprawni obsługę najemców lokali komunalnych. Sopockie Nieruchomości Komunalne zaczną działać od 1 stycznia, a cały proces przejmowania zarządzania potrwa rok. W mieście jest obecnie nieco ponad 2 tys. mieszkań komunalnych.
W Sopocie powstanie miejska jednostka do zarządzania lokalami komunalnymi
Swoją siedzibę, Sopockie Nieruchomości Komunalne miałyby mieć siedzibę przy ul. 3 Maja 67/69

Autor: UMS

Sopot tworzy nową jednostkę do zarządzania mieszkaniami komunalnymi

Od 1 stycznia 2026 roku w Sopocie zacznie funkcjonować nowa jednostka budżetowa – Sopockie Nieruchomości Komunalne (SNK). Jej celem będzie usprawnienie obsługi najemców lokali komunalnych i zwiększenie efektywności zarządzania miejskim zasobem.

- Tworzymy tę jednostkę przede wszystkim dla mieszkańców. Chcemy, aby administrowanie naszym wspólnym majątkiem było jeszcze bardziej skuteczne, a reagowanie na potrzeby lokatorów maksymalnie szybkie. Koncentrując zarządzanie w jednej, miejskiej strukturze ujednolicimy standardy i w efekcie zoptymalizujemy koszty utrzymania. To po prostu lepsze i bardziej elastyczne gospodarowanie publicznymi środkami - mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, prezydentka Sopotu.

CZYTAJ TEŻ: Sopot znalazł bat na grafficiarzy. Specjalny laser szybko usunie bazgroły

Sopockie Nieruchomości Komunalne – zakres zadań

Nowa jednostka budżetowa będzie zajmować się administrowaniem i zarządzaniem lokalami mieszkalnymi i użytkowymi, garażami i miejscami postojowymi, a także pracowniami artystycznymi. Obecnie zajmują się tym podmioty zewnętrzne. Sopockie Nieruchomości Komunalne będą przejmować to zadanie od nich sukcesywnie, wraz z kończącymi się umowami. Proces ten ma potrwać do 2027 roku.

Do kluczowych zadań będzie należało m.in.:

  • nadzór nad stanem technicznym i prowadzenie bieżącej konserwacji oraz remontów;
  • obsługa i zawieranie umów najmu;
  • obsługa należności (czynsz, opłaty za media, odpady).

SNK - o ile ich powstanie zostanie przegłosowane na sesji rady miasta - ma zacząć swoją działalność z początkiem nowego roku. Siedziba jest planowana przy ul. 3 Maja 67/69, czyli w bardzo dobrze skomunikowanej okolicy.

- Obiekt mieści się na parterze i wyposażony jest w szerokie ciągi komunikacyjne oraz podjazdy, zapewniające bezpieczny i swobodny dostęp. Pomieszczenia biurowe zostaną urządzone w sposób sprzyjający przyjaznej atmosferze i komfortowej obsłudze interesantów - informuje Marek Niziołek z sopockiego magistratu.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama
Reklama