Przetarg na budowę obwodnicy Sztumu jeszcze w 2025 r.
- Blisko dziesięciokilometrowa obwodnica Sztumu w ciągu DK55 będzie realizowana w tradycyjnym systemie Buduj. Inwestycję planujemy w latach 2026-2029 - informuje Mateusz Brożyna z gdańskiej GDDKiA.
Obwodnica Sztumu nie będzie klasyczną ekspresówką. Trasa ma mieć po jednym pasie w każdym kierunku - jej początek jest wyznaczony w sąsiedztwie Parku Technologicznego, a koniec w okolicach Sztumskiej Wsi, gdzie będzie się łączyć z DK55.
- W ramach prac wybudujemy sześć skrzyżowań wraz z infrastrukturą towarzyszącą, 15 obiektów mostowych i 13 przejść dla zwierząt - wylicza Mateusz Brożyna.
PRZECZYTAJ TEŻ: Obwodnica Starogardu Gdańskiego opóźniona. Przetarg zaskarżony przez jedną z firm
Głównym celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miasto i DK55. Jak tłumaczy GDDKiA, trasa poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, odciąży dotychczasowy układ drogowy i zwiększy przepustowość w samym Sztumie.
Tak wygląda inwestycja w liczbach::
- długość odcinka: 9,9 km
- klasa techniczna: droga główna ruchu przyspieszonego
- liczba jezdni i pasów ruchu: 1x2
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- szerokość pobocza (w tym pobocze utwardzone): min. 1,5 m (0,5 m)
GDDKiA właśnie złożyła do wojewody pomorskiego wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, najpóźniej w marcu będzie zgoda na rozpoczęcie prac. Niemniej, już w tym roku planowane jest otwarcie przetargu na wyłonienie wykonawcy obwodnicy.
























Napisz komentarz
Komentarze