Umowę na opracowanie dokumentacji Zielonego Bulwaru podpisano w czwartek, 18 sierpnia. Projekt, za ponad 3 mln zł, wykona spółka Green Cities Infrastructure. Dokumentacja ma być gotowa wiosną 2024 r. Zadanie obejmuje m.in. zaprojektowanie trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej, w pasie drogowym tzw. Zielonej Drogi i ul. Obrońców Wybrzeża.
– Inwestujemy i rozwijamy sieć tramwajową, ponieważ sprawnie działająca komunikacja publiczna jest główną alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają nową linię tramwajową, której efektem będzie zmniejszenie ruchu samochodowego w pasie nadmorskim – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Projekt uwzględni także przebudowę układu drogowego. Przetarg dotyczy sporządzenia dokumentacji projektowej dla budowy Bulwaru Zielonego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień wraz z decyzją środowiskową. Dzięki temu, mieszkańcy zyskają w przyszłości nie tylko tramwaj, ale i nową trasę spacerową i rowerową.
- Zgodnie z założeniami, na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór (od al. Hallera do al. Jana Pawła II) funkcjonować będzie układ dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
- Dalej na ok. 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór (od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża) przewidziano układ 1x2 (jedna jezdnia, dwa pasy ruchu).
Dokumentacja projektowa na odcinku od. al. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża uwzględni budowę dróg rowerowych i chodników wraz z ich „podłączeniem” do istniejącej infrastruktury. Biuro projektowe zaprojektuje również kanalizację deszczową, oświetlenie i sygnalizację, która w przyszłości zostanie włączona w system TRISTAR. Jednym z elementów projektu będzie także zagospodarowanie zieleni z małą architekturą.
Napisz komentarz
Komentarze