Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Start Mevo 2.0 opóźniony? Są problemy z rowerami [nl] w Szwecji

W Sztokholmie wypożyczanie elektrycznych rowerów zostało wstrzymane z powodu wad jednośladów. Rowery tego samego operatora miały trafić na Pomorze. Dotychczasowe testy nie wykazały problemów z jakością pojazdów, pojawiły się natomiast kłopoty z aplikacją obsługującą system. Start Mevo 2.0 się opóźni? Sprawdzamy.
Mevo 2.0.

Autor: OMGGS

Problemy z rowerami w Szwecji. Należą do operatora odpowiedzialnego za uruchomienie Mevo 2.0

Mieszkańców obszaru metropolitalnego zaniepokoiły doniesienia o problemach z rowerami elektrycznymi w Sztokholmie. Wśród zgłaszanych wad było pęknięcie przy mocowaniu kierownicy i przedniego koła. Awarie dotyczyły łącznie kilkunastu elektrycznych rowerów.

– (...) jeden z naszych użytkowników przewrócił się z powodu pękniętej ramy – przyznał Henric Hedenqvist, dyrektor generalny Stockholm Ebikes w rozmowie ze szwedzkim dziennikiem „Dagens Nyheter”. – Przebywał w szpitalu, jesteśmy w kontakcie z tą osobą, aby upewnić się, że wszystko z nią w porządku i nie wymaga dalszego leczenia.
Za rowery odpowiada firma Inurba Mobility z Hiszpanii poprzez spółkę zależną Stockholm Ebikes. W trosce o użytkowników, zarząd Stockholm Ebikes wstrzymał wypożyczanie jednośladów do czasu usunięcia wad w konstrukcji.

PRZECZYTAJ TEŻ: Czerwone rowery Mevo 2.0 już w Gdańsku

Pierwsze problemy z systemem odnotowano w Sztokholmie już przy jego starcie w maju 2022 roku. Teraz ponownie wypożyczanie rowerów elektrycznych zostało wstrzymane.

Mevo znów zaliczy wpadkę? Start wersji 2.0 zostanie opóźniony?

Czy podobne problemy czekają miłośników dwóch kółek z obszaru metropolitalnego, gdzie ma ruszyć Mevo 2.0? Jak wygląda aktualnie sytuacja w regionie? Niepokoi zwłaszcza fakt, że rowery, jakie miały trafić na metropolitalne drogi, są takie same, jak te wadliwe ze Sztokholmu.

– Zgodnie z planem, w kwietniu rozpoczął się test wewnętrzny systemu Mevo 2.0 w obszarze metropolitalnym – wyjaśnia Katarzyna Kołodziejska z OMGGS. – Odebraliśmy wszystkie 717 stacji postoju i 51 punktów ładowania. Rozpoczęliśmy wewnętrzny test rowerów. Pierwsi użytkownicy nie zgłosili żadnych wad, uszkodzeń czy problemów technicznych jednośladów. Trudności występowały jedynie przy działaniu aplikacji, co zgłosiliśmy operatorowi. Po kilku dniach City Bike Global poinformował nas o zawieszeniu aplikacji, co oznaczało przerwanie testów. 

PRZECZYTAJ TEŻ: Problemy z aplikacją Mevo. Start systemu opóźni się?

Jak przyznaje nasza rozmówczyni, OMGS od początku jest w stałym kontakcie z urzędnikami odpowiedzialnymi za system.

– Uważnie obserwowaliśmy jego funkcjonowanie. To pozwoliło nam na monitorowanie ewentualnych usterek. W pierwszym tygodniu grudnia ubiegłego roku w stolicy Szwecji okazało się, że baterie w rowerach elektrycznych nie są odpowiednio dostosowane do minusowych temperatur. City Bike Global wspólnie z producentem usunęli usterkę – mówi Katarzyna Kołodziejska.

Kolejne miesiące pokazały, że nie był to jedyny problem jednośladów. W kilku z nich zaczęły pękać ramy. Usterka okazała się na tyle poważna, że w środę, 3 maja system w Sztokholmie został zawieszony.

– Od początku komunikowaliśmy, że nie dopuścimy do uruchomienia systemu i oddania go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo – podkreśla Katarzyna Kołodziejska.

Poinformowaliśmy City Bike Global, że wadliwe rowery nie mogą wyjechać na ulice Obszaru Metropolitalnego. Operator przedstawił nam rozwiązanie problemu, które pozwoli uruchomić bezpieczny system. Jesteśmy w stałym kontakcie z City Bike Global i w ciągu kilku najbliższych dni ogłosimy ostateczne decyzje.

Katarzyna Kołodziejska / OMGGS

Czy faktycznie zaproponowane rozwiązania będą skuteczne, okaże się w niedługim czasie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama