W ciągu ul. Władysława IV w Gdyni powstały trzy zupełnie nowe przejścia dla pieszych. Na ich lokalizację wybrano okolice ruchliwych skrzyżowań, starając się jednocześnie, by zmiany nie wpłynęły na płynność ruchu. Pomóc ma w tym dostosowanie sygnalizacji w ramach systemu Tristar. Dwa z trzech będą działać „na żądanie”. Będą to przejęcia:
- przy skrzyżowaniu ul. Władysława IV z ul. Obrońców Wybrzeża oraz
- skrzyżowaniu ul. Władysława IV z ul. Jana z Kolna,
- natomiast w systemie regularnej zmiany sygnalizacji działać będzie przejście przy skrzyżowaniu ul. Władysława IV z ul Armii Krajowej.
Dodatkowo, wszystkie wyposażono w oświetlenie. Jak informują urzędnicy, nowe przejścia mają ułatwić ruch pieszych oraz uspokoić ruch aut na jednej z głównych ulic gdyńskiego Śródmieścia.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Energia ze słońca zasili gdyńskie trolejbusy
„To element szerszej, bardziej długofalowej strategii miasta, która zakłada „oddawanie” kolejnych przestrzeni pieszym i zachęcanie do korzystania ze zrównoważonych form transportu, np. przesiadek na komunikację miejską, korzystania z rowerów, hulajnóg czy częstszego poruszania się pieszo na krótkich dystansach" – informuje Urząd Miasta Gdyni.
- W toku zmian w ścisłym centrum Gdyni, które są związane m.in. z projektem KLIMATycznego Centrum, ulica Władysława IV zyskała na znaczeniu jako jedna z głównych drogowych arterii Śródmieścia - przypomina Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Potrzeba przez to rozwiązań, które poprawią bezpieczeństwo mieszkańców. Wybraliśmy trzy ruchliwe miejsca, w których łatwiej będzie przejść przez ulicę dzięki nowym sygnalizatorom czy oświetleniu. Dwa z nich są wyposażone w przyciski „na żądanie”, czyli rozwiązanie wygodne zarówno dla nich, jak i dla poruszających się tamtędy kierowców.
W przypadku przejść na żądanie piesi będą korzystać z przycisków, które zasygnalizują potrzebę przejścia. Pozwoli to uniknąć regularnego wstrzymywania ruchu, a jednocześnie skróci czas oczekiwania pieszych na zielone światło.
Budowa przejść kosztowała miasto nieco ponad 970 tys. zł, z czego ponad 442 tys. zł to dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Wesprzyj nas,
aby mieć wybór, alternatywę i dostęp do obiektywnej, wiarygodnej i rzetelnej informacji.
BEZ PROPAGANDY
Komentarze