Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Podróż pociągiem z Kościerzyny do Chojnic krótsza o... 5 minut

Podróże koleją z Kościerzyny do Chojnic będą krótsze o… 5 minut. Wynika to z zapisów umowy podpisanej właśnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe na projekt i zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dzięki nim pociągi na większości trasy będą mogły rozpędzić się do 120 km/h. Wartość prac to 5 mln zł. Pieniądze pochodzić będą z budżetu PKP PLK.
pociąg na linii Chojnice-Kościerzyna
Pociąg na linii Chojnice-Kościerzyna

Autor: Szymon Danielek | PKP PLK

Prace w ramach zadania pn. „Zabudowa jednoodstępowej (półsamoczynnej) blokady liniowej na szlaku Brusy-Lipusz linii kolejowej nr 211 Chojnice-Kościerzyna” zrealizuje Zakład Automatyki i Telekomunikacji z Gdyni. Wartość robót to 5 mln zł, pieniądze pochodzić będą z budżetu PKP PLK. Zakończenie zadania planowane jest do końca 2025 r.

To tylko 5 minut, ale robi różnicę. Podróż pociągiem z Kościerzyny do Chojnic będzie krótsza

– W zakres prac wchodzi m.in. zabudowa urządzeń tzw. blokady liniowej na 26-kilometrowym szlaku między stacjami Brusy a Lipusz – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK. – Nowe urządzenia do podglądu sytuacji na stacji Lipusz zamontowane zostaną w miejscowej nastawni. 

Po zabudowie blokady i pozyskaniu wymaganych pozwoleń pociągi pasażerskie będą mogły pojechać z prędkością do 120 km/h, zamiast obecnych 60-80 km/h. Tym samym czas podróży koleją między Chojnicami a Kościerzyną skróci się o około 5 minut.

Przemysław Zieliński / PKP PLK

Linia kolejowa nr 211 jest remontowana już od kilku lat. Te prace wykonano

Jak podkreśla PKP PLK, linia kolejowa nr 211 Chojnice-Kościerzyna już od kilku lat zmienia się dla podróżnych. W 2023 r. zakończone zostały prace przy przebudowie peronów na stacjach i przystankach: Powałki, Męcikał, Żabno koło Chojnic, Brusy, Lubnia, Raduń, Dziemiany Kaszubskie, Kalisz Kaszubski i Lipuska Huta. Łączny koszt robót wyniósł 25 mln zł. Pieniądze pozyskano ze środków „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.

– W latach 2015-2021 za około 87 mln zł ze środków budżetowych wymieniliśmy szyny i podkłady na 50-kilometrowym odcinku linii nr 211 między Chojnicami a Lipuszem – dodaje Przemysław Zieliński. – Wymieniono także nawierzchnię na 60 przejazdach kolejowo-drogowych, a na 18 przejazdach zabudowano sygnalizację świetlną, co podniosło poziom bezpieczeństwa na styku dróg z torami. Dzięki zabudowie i modernizacji urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Brusy pociągi pasażerskie na odcinku Chojnice-Brusy mogą jeździć z maksymalną prędkością do 120 km/h. Prace te pozwoliły skrócić czas podróży koleją z Chojnic do Kościerzyny o około 20 minut. Teraz czas przejazdu skróci się o kolejnych 5 minut.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Zbigniew z Łubiany. 20.11.2024 09:11
Wszystko pięknie, Panie Zieliński, ale jak zwykle, ani słowa o stanie technicznym peronu w Łubianie oraz drugiego peronu w Kościerzynie. Kiedy będzie można wygodnie korzystać w/w peronów? Wsiadanie i wysiadanie na tych peronach dla osób starszych jest niezwykle trudne, a nawet niebezpieczne. Od paru ładnych lat słychać o pracach modernizacyjnych na linii 211, ale ani słowa o remoncie peronu w Łubianie. Mam nadzieję, że Pan Zieliński zareaguje na mój wpis i wyjaśni, dlaczego peron w Łubianie nie może być wyremontowany tak, aby służył nie tylko młodzieży, ale i osobom starszym.

Reklama
Reklama
Reklama