Spotkanie z Włodzimierzem Dębskim i promocja książki „Lider perfekcjonista” w Gdańsku
W siedzibie Pracodawców Pomorza w Gdańsku w czwartek, 15 maja miała miejsce promocja książki „Lider perfekcjonista” Włodzimierza Dębskiego. Publikacja ta to, jak przyznał autor, kolejny etap jego podróży menedżerskiej, nie tylko po jego przepastnym archiwum... To kontynuacja wcześniejszej publikacji dla menedżerów – „Lider czy boss, czyli problemy pracy menedżera”. Pozycja ta zyskała uznanie za praktyczne, nieszablonowe podejście do problematyki zarządzania. Ukoronowaniem sukcesu było wyróżnienie na IV Międzynarodowym Konkursie Gospodarczym. Publikacja została nagrodzona Złotą Odznaką, a jej autora wyróżniono certyfikatem Europejski Lider Jakości.

„Lider perfekcjonista”. Co znajdziemy w książce?
„Lider perfekcjonista” to część kolejna cyklu poradników, ale – jak zapowiedział autor – nie ostatnia. Choć lektura, zdawałoby się, przeznaczona jest dla zajmujących się biznesem, na widowni zasiedli goście z różnych środowisk, także polityki czy kultury, wśród nich Krystyna i Stefan Chwinowie.
Autor przyznał, że lektura pomoże każdemu ambitnemu menedżerowi lepiej zrozumieć siebie w roli lidera – zarówno w pracy, jak i w społeczeństwie, a nawet w rodzinie. Zaznaczył, że bycie liderem to przede wszystkim dobry kontakt z ludźmi. To relacje.
Zapewniał, z perspektywy swego długoletniego doświadczenia, że najlepszy menedżer nie zdziała nic, jeżeli nie potrafi rozmawiać ze swoimi współpracownikami, i to każdego szczebla, jeśli ich nie rozumie, jeśli nie darzy ich szacunkiem. Ale i współpracownicy powinni rozumieć swojego szefa. Dopiero układ wzajemnego uznania i zaufania gwarantuje sukces firmie i jego menedżerom.

Włodzimierz Dębski pokazuje, jak zostać autorytetem i liderem
Książka została napisana z myślą o osobach, które pragną zdobyć niekwestionowany autorytet i pozycję lidera. Włodzimierz Dębski wskazuje, na jakie aspekty należy zwracać uwagę. Dzieli się swoim doświadczeniem zdobytym przez ponad 60 lat pracy zawodowej, z czego ponad 50 lat poświęcił organizacji i zarządzaniu, a od 2003 roku – systemom zarządzania opartym na normach ISO. To doświadczenie obejmuje pracę w roli realizatora, menedżera, a także: doradcy, konsultanta, projektanta, wdrożeniowca, audytora i szkoleniowca. Włodzimierz Dębski pracował w różnych środowiskach społecznych oraz kulturowych, zajmując stanowiska od podstawowych po najwyższe, kierownicze.
Jak się okazało, jest też autorem tomu poezji, planuje wydanie powieści. Pytany, jak – przy tylu wyzwaniach – radzi sobie z organizacją czasu, wyznał, że to zasługa przede wszystkim żony Beaty, na której wsparcie i pomoc zawsze może liczyć.

Interesujące spotkanie poprowadził, z klasą, pasją i humorem, prezydent Pracodawców Pomorza Zbigniew Canowiecki. We wstępie książki, którego jest autorem, czytamy:
»Książka Włodzimierza Dębskiego jest wyjątkowym wkładem dla promocji i upowszechnienia wśród kadry kierowniczej zasad umożliwiających skuteczne zarządzanie, podniesienie wydajności przedsiębiorstw i zwiększenie satysfakcji z liderowania firmom. Ponadto książka jest źródłem informacji oraz praktycznych zasad i porad co do reakcji i koniecznych działań w sytuacjach kryzysowych, stresowych i zagrażających funkcjonowaniu firmy. Dostosowanie się do wskazówek zawartych w książce zapewnia osiągnięcie sukcesu osobistego menedżera oraz kierowanej przez niego firmy.
Jak radzi autor książki, celem każdego menedżera powinno być osiągnięcie pozycji lidera w przedsiębiorstwie o niekwestionowanym autorytecie, a nie tylko osoby zarządzającej firmą. Z pewnością każdemu ambitnemu menedżerowi w dojściu do tego celu pomoże przeczytanie książki pt. „Lider Perfekcjonista”«.

Długa kolejka po autorskie egzemplarze książki oraz długie rozmowy kuluarowe zwieńczyły wieczór.
Napisz komentarz
Komentarze