Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej prawie gotowa. Trasa
Nowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej o długości 32 km będzie łączyć Południową Obwodnicę Gdańska i Trasę Kaszubską. To zewnętrzna trasa wobec istniejącej obwodnicy Trójmiasta, czyli drogi ekspresowej S6.
- Na węźle Gdańsk-Południe można będzie zjechać z nowej obwodnicy w kierunku autostrady A1.
- Obwodnica Żukowa – rozpoczynająca się w Glinczu od ronda na skrzyżowaniu z DK20, następnie przez S7 na węźle Żukowo biegnąca do obecnej DK7 poprzez rondo w Lniskach – zapewni wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza to miasto.
Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadania
Budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) podzielono na dwa zadania:
- Chwaszczyno - Żukowo
- oraz Żukowo - Gdańsk-Południe.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, na obu odcinkach prowadzone są intensywne prace wykończeniowe, układana jest już masa bitumiczna.
- Już w II połowie czerwca otwarty zostanie dla ruchu nowy fragment trasy S7, biegnący od Chwaszczyna, poprzez część węzła Żukowo, następnie obwodnicą Żukowa do DK20 w Glinczu.
W rejonie węzła Żukowo, na jednej z łącznic w kierunku Glincza, nastąpi zwężenie do jednego pasa ruchu na długości ok. 400 m. Dalej kierowcy będą mogli korzystać z dwóch jezdni obwodnicy Żukowa (po dwa pasy ruchu) aż do ronda w Glinczu.
- Połączenie obwodnicy Żukowa z DK7 w Lniskach planowane jest do końca tego roku.
Po uruchomieniu pierwszego odcinka OMT zamknięte zostanie tymczasowe połączenie (tzw. bajpas) Trasy Chwaszczyńskiej z DK20. Kierowcy będą korzystać z ul. Profesora Brunona Synaka i ul. Rdestowej, umożliwiających poprzez węzeł Dąbrowa wjazd na S6. Jednocześnie kierowcy będą mogli skorzystać z węzła Miszewo oraz węzła Koleczkowo na S6, z których ulicami Partyzantów Koleczkowskich, Dębową, Gdańską i Oliwską dojadą do Chwaszczyna. W obrębie węzła Chwaszczyno będziemy kończyć brakujące łącznice umożliwiające bezpośredni wjazd i zjazd z S6 na OMT. Roboty będą realizowane w ramach tymczasowej organizacji ruchu przez okres ok. 3 miesięcy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Co dzieję się teraz na obwodnicy Żukowa?
Prace wykończeniowe trwają także na obwodnicy Żukowa:
- między Żukowem a węzłem drogowym Gdańsk-Południe
- oraz na połączeniu z pierwszym odcinkiem Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.
Roboty ziemne prowadzone są na węźle Żukowo oraz odcinku obwodnicy w kierunku DK7. Tymczasowy bajpas wprowadzono natomiast na węźle Lublewo Gdańskie. Intensywne roboty realizowane są zaś na estakadzie nad Radunią oraz terenie przyszłego Miejsca Obsługi Podróżnych Widlino.
Co dzieję się teraz na węźle Gdańsk-Południe?
Kierowcy nadal korzystają z zewnętrznych łącznic na węźle Gdańsk-Południe, wykonywane są tam intensywne prace przy budowie wiaduktów. Ponadto odbywają się roboty przygotowawcze do wzmocnienia nawierzchni trasy S7 w kierunku Warszawy oraz przy poszerzeniu S6 na wylocie w kierunku Gdyni i Łodzi.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej w liczbach
Docelowe parametry techniczne Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej:
- długość: 32 km;
- klasa drogi: S;
- przekrój: 2x2, z rezerwą terenu w pasie dzielącym pod budowę trzeciego pasa ruchu;
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m;
- skrajnia pionowa: 5 m.
Obwodnica Żukowa w liczbach
Docelowe parametry techniczne obwodnicy Żukowa:
- długość: 6 km;
- klasa drogi: GP (główna ruchu przyspieszonego);
- przekrój:
- 1x2 na odcinku Lniska - węzeł Żukowo,
- 2x2 na odcinku węzeł Żukowo - Glincz;
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m;
- skrajnia pionowa: 4,7 m.
























Napisz komentarz
Komentarze