Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Pociągiem z Gdyni do Lęborka szybciej o kwadrans. Ale też bezpieczniej

W końcu pojawiło się światełko w tunelu, że uda się wcielić w życie szeroko zakrojone plany remontu i rozbudowy linii kolejowej 202 z Gdyni do Słupska. A chodzi m.in. o budowę drugiego toru na odcinkach Gdynia Chylonia – Rumia oraz Wejherowo – Lębork, dwóch torów aglomeracyjnych dla SKM na odcinku Rumia – Wejherowo czy też budowę wyczekiwanego od lat w Gdyni tunelu przy ulicy Puckiej.
Pociągiem z Gdyni do Lęborka szybciej o kwadrans. Ale też bezpieczniej
Wszystko wskazuje na to, że nareszcie PKP PLK rozstrzygnie przetarg na rozbudowę linii kolejowej 202 z Gdyni Chyloni do Lęborka. Oznacza to ogromne zmiany przede wszystkim dla pasażerów SKM

Autor: Kamil Złoch | gdynia.pl archiwum

Rozbudowa linii kolejowej 202 z Gdyni do Słupska

PKP Polskie Linie Kolejowe po... 31 przełożeniach terminu otwarcia ofert na rozbudowę linii kolejowej 202 z Gdyni Chyloni do Słupska w końcu w środę, 2 lipca, otworzyły oferty złożone przez wykonawców na to zadanie. Na szczęście pięć z siedmiu ofert mieści się w zabezpieczonej na ten cel kwocie 3,7 mld zł. Jest więc szansa, że uda się wyłonić wykonawcę. Najniższą ofertę złożyła spółka ZUE S.A. - 3,2 mld zł. Drugą najniższą cenę zaproponował Torpol S.A. 3,3 mld zł. Najdroższa – o miliard od najtańszej oferty – była propozycja spółki Strabag (4,2 mld zł).

CZYTAJ TEŻ: Linia kolejowa z Kaszub do Trójmiasta zamknięta do odwołania

- To świetna wiadomość dla wszystkich mieszkańców Gdyni. Poprawi się nie tylko jakość podróży koleją aglomeracyjną, czyli popularną SKM-ką, ale przecież zakres projektu przygotowywanego przez PKP PLK to także wyczekiwany od lat bezkolizyjny przejazd pod torami na ulicy Puckiej. Wszystko wskazuje na to, że spółce uda się wyłonić wykonawcę i prace będą mogły ruszyć. Dla naszego miasta oznacza to ogromne zmiany w poruszaniu się w obrębie Chyloni, również dla kierowców i także silny argument za tym, żeby częściej korzystać z kolei w codziennych podróżach – komentuje Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.

Zakres inwestycji – drugi tor, nowe stacje i tunel w Gdyni

  • powstanie drugi tor na odcinku Gdynia Chylonia – Rumia oraz Wejherowo – Lębork;
  • powstaną dwa tory tzw. aglomeracyjne (przeznaczone dla ruchu pociągów SKM) na odcinku Rumia – Wejherowo;
  • kolizyjne przejazdy kolejowe zostaną zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami – w tym wyczekiwanym od lat w Gdyni tunelem przy ulicy Puckiej;
  • przebudowane zostaną przystanki i stacje: Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Reda Pieleszewo, Wejherowo Śmiechowo, Wejherowo, Gościcino Wejherowskie, Luzino, Strzebielino Morskie, Bożepole Wielkie, Godętowo, Lębork Mosty i Lębork;
  • powstaną nowe przystanki kolejowe: Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo i Gościcino Zielony Dwór (nazwy robocze);
  • zwiększona zostanie dostępność do stacji i przystanków dla osób z niepełnosprawnościami;
  • przebudowane zostaną sieć trakcyjna, tory i obiekty inżynieryjne na łącznym odcinku 55 kilometrów.

Zmiany te pozwolą na szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie pociągami. Zgodnie z założeniami odcinek Gdynia – Słupsk ma być możliwy do pokonania pociągiem kwadrans szybciej niż obecnie. Da to też możliwość kolejnych modernizacji – docelowo ruch pociągów na tej linii ma się odbywać nawet do 200 kilometrów na godzinę.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama
Reklama