Rozbudowa linii kolejowej 202 z Gdyni do Słupska
PKP Polskie Linie Kolejowe po... 31 przełożeniach terminu otwarcia ofert na rozbudowę linii kolejowej 202 z Gdyni Chyloni do Słupska w końcu w środę, 2 lipca, otworzyły oferty złożone przez wykonawców na to zadanie. Na szczęście pięć z siedmiu ofert mieści się w zabezpieczonej na ten cel kwocie 3,7 mld zł. Jest więc szansa, że uda się wyłonić wykonawcę. Najniższą ofertę złożyła spółka ZUE S.A. - 3,2 mld zł. Drugą najniższą cenę zaproponował Torpol S.A. 3,3 mld zł. Najdroższa – o miliard od najtańszej oferty – była propozycja spółki Strabag (4,2 mld zł).
CZYTAJ TEŻ: Linia kolejowa z Kaszub do Trójmiasta zamknięta do odwołania
- To świetna wiadomość dla wszystkich mieszkańców Gdyni. Poprawi się nie tylko jakość podróży koleją aglomeracyjną, czyli popularną SKM-ką, ale przecież zakres projektu przygotowywanego przez PKP PLK to także wyczekiwany od lat bezkolizyjny przejazd pod torami na ulicy Puckiej. Wszystko wskazuje na to, że spółce uda się wyłonić wykonawcę i prace będą mogły ruszyć. Dla naszego miasta oznacza to ogromne zmiany w poruszaniu się w obrębie Chyloni, również dla kierowców i także silny argument za tym, żeby częściej korzystać z kolei w codziennych podróżach – komentuje Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.
Zakres inwestycji – drugi tor, nowe stacje i tunel w Gdyni
- powstanie drugi tor na odcinku Gdynia Chylonia – Rumia oraz Wejherowo – Lębork;
- powstaną dwa tory tzw. aglomeracyjne (przeznaczone dla ruchu pociągów SKM) na odcinku Rumia – Wejherowo;
- kolizyjne przejazdy kolejowe zostaną zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami – w tym wyczekiwanym od lat w Gdyni tunelem przy ulicy Puckiej;
- przebudowane zostaną przystanki i stacje: Gdynia Chylonia, Rumia, Reda, Reda Pieleszewo, Wejherowo Śmiechowo, Wejherowo, Gościcino Wejherowskie, Luzino, Strzebielino Morskie, Bożepole Wielkie, Godętowo, Lębork Mosty i Lębork;
- powstaną nowe przystanki kolejowe: Rumia Biała Rzeka, Reda Gniewowska, Wejherowo Bolszewo i Gościcino Zielony Dwór (nazwy robocze);
- zwiększona zostanie dostępność do stacji i przystanków dla osób z niepełnosprawnościami;
- przebudowane zostaną sieć trakcyjna, tory i obiekty inżynieryjne na łącznym odcinku 55 kilometrów.
Zmiany te pozwolą na szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie pociągami. Zgodnie z założeniami odcinek Gdynia – Słupsk ma być możliwy do pokonania pociągiem kwadrans szybciej niż obecnie. Da to też możliwość kolejnych modernizacji – docelowo ruch pociągów na tej linii ma się odbywać nawet do 200 kilometrów na godzinę.
























Napisz komentarz
Komentarze