Leo Express planuje połączenia kolejowe Warszawa–Gdańsk
Tak naprawdę Leo Express jest bardziej hiszpańskie niż czeskie, ponieważ 50 procent udziałów posiada Renfe, państwowy przewoźnik z Półwyspu Iberyjskiego, a 44 procent należy do czeskiego biznesmena, Leoša Novotnego.
Do Urzędu Transportu Kolejowego trafił wniosek o uruchomienie pasażerskiego połączenia na trasie pomiędzy Warszawą Wschodnią a Gdańskiem Głównym. Leo Express dokument złożył 12 czerwca, a uzupełnienie do niego trafiło do UTK 27 czerwca.
CZYTAJ TEŻ: Planujesz podróż pociągiem z Gdańska? Do tych miast dojedziesz w mniej niż 5 godzin!
Czesi planują uruchomienie połączenia 13 grudnia przyszłego roku, czyli w dniu, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład 2026/27. Na razie Leo Express miałby kursować do końca 2031 roku. W tym celu przewoźnik wystąpił o rezerwację przepustowości na liniach kolejowych nr 2, 9 oraz 202. Do realizacji przewozów Leo Express wykorzysta pociągi Stadler Flirt serii 480.
Proponowany rozkład jazdy Leo Express
Leo Express planuje uruchomienie 5 par pociągów dziennie. Połączenia będą obsługiwane przez nowoczesne składy Stadler Flirt serii 480.
- Z Warszawy Wschodniej:
0:12, 9:12, 15:12, 18:12, 22:12 - Z Gdańska Głównego:
0:50, 6:50, 12:50, 15:50, 22:50
Planowany czas przejazdu to tylko 2 godziny i 38 minut. Po drodze pociągi zatrzymają się na trzech stacjach: Iława, Malbork i Tczew.
Nowa alternatywa dla PKP Intercity?
Obecnie wniosek Czechów jest rozpatrywany przez UTK. Jeśli obędzie się bez przeszkód prawnych i technicznych, Leo Express najpewniej dostanie zgodę na komercyjne przewozy na trasie Warszawa-Gdańsk-Warszawa. Nie znamy jeszcze możliwych cen biletów, ale pasażerów na pewno ucieszy fakt, że pojawi się alternatywa dla pociągów PKP.
























Napisz komentarz
Komentarze