Przebudowa sieci ciepłowniczej w Porcie Gdynia. Kluczowy etap budowy terminalu intermodalnego
Jak informuje generalny wykonawca prac, czyli Grupa NDI, przebudowa objęła odcinek sieci o długości około 140 metrów, z czego 40 metrów poprowadzono po estakadzie.
W ramach robót opróżniono instalacje z wody, a następnie przeprowadzono przepięcia rurociągów. Po zakończeniu spawania wykonano badania radiologiczne spoin. Następnie, po uzyskaniu prawidłowych wyników, przystąpiono do napełniania sieci i jej rozruchu.

Kolejnym krokiem było wykonanie mufowania złączy, które zapewni ciągłość izolacji termicznej rurociągów. Dokręcono też obejmy i wykonano kontrolę mocowań.
– To jeden z kluczowych elementów infrastrukturalnych w mieście, odpowiadający za dostawy ciepła do dużej części Gdyni. Prace stanowiły niezbędny krok w realizacji inwestycji, która w przyszłości ma stać się jednym z najważniejszych węzłów logistycznych na Pomorzu – informuje Grupa NDI.
Przebudowa magistrali kanalizacyjnej. Pierwszy etap robót sanitarnych
Pierwszym etapem robót sanitarnych były prace związane z przebudową głównej magistrali kanalizacji sanitarnej, która odbiera ścieki z dużej części Gdyni. W ramach prac wykonano przebudowę dwóch rurociągów dla PEWiK Gdynia kolidujących z nowym torowiskiem terminalu.
– Dzięki dobrej organizacji i współpracy z gestorami sieci cały proces przepięć oraz przyłączeń zakończył się szybciej niż planowaliśmy. Zamiast planowanych czterech dni, prace trwały niespełna dwie doby – podsumowuje Aneta Senk, kierownik robót sanitarnych z Grupy NDI.
Terminal intermodalny w Porcie Gdynia. Nowoczesna infrastruktura logistyczna
Budowa terminalu intermodalnego w Porcie Gdynia to jedna z największych inwestycji logistycznych w regionie. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej infrastruktury, która umożliwi sprawne łączenie transportu kolejowego, drogowego i morskiego. W ramach trwającej inwestycji powstaną m.in.:
- bocznica kolejowa,
- place przeładunkowe,
- sieci techniczne,
- estakady
- i zbiornik retencyjny.
Terminal ma poprawić efektywność transportu towarowego i zwiększyć konkurencyjność Portu Gdynia.
























Napisz komentarz
Komentarze