Drugi etap prób morskich promu Jantar Unity
W ostatnich dniach listopada przeprowadzono drugi etap prób morskich, które trwały niewiele ponad trzy dni – od środy, 26 listopada do soboty, 29 listopada wieczorem i były krótsze niż pierwotnie planowano. Kilka dni później jednostka wprowadzona została jeszcze raz do doku, a po zakończeniu tego etapu pozostaną tylko końcowe prace przed zdaniem promu armatorowi.
Pozytywne opinie po próbach morskich
Z przebiegu prób zadowoleni byli zarówno przedstawiciele Remontowej jak i armatora, spółki Polskie Promy.
– Załoga armatorska uczestniczy w próbach od początku, najpierw jako obserwatorzy, a następnie w ramach odbioru urządzeń przez armatora. Na chwilę obecną jesteśmy więcej niż zadowoleni. Jednostka jest fantastyczna, wysokiej jakości i wygląda na to, że jest bardzo dobrze przygotowana do wymagającej eksploatacji – informował po pierwszych próbach Paweł Pluto-Prądzyński, prezes spółki Polskie Promy.
Nowoczesne promy Ro-Pax na Bałtyku
Budowane promy Ro-Pax (jednostka NB102 jest w fazie zaawansowanej budowy) będą najnowocześniejszymi tego typu statkami na Bałtyku. Napędzane są czterema silnikami na skroplony gaz ziemny (LNG) ze wspomaganiem bateryjnym w układzie hybrydowym. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych, każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie, co znakomicie usprawni manewrowanie w portach.
Parametry techniczne promów
- Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 32,2 m szerokości.
- Długość linii ładunkowej to 4100 m.
- Prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów.
























Napisz komentarz
Komentarze