Śluza zalana została od strony Zatoki Gdańskiej, poprzez otwory wypalone w grodzy. Następne kroki to testy każdej ze stalowych bram w środowisku wodnym. Najpierw odbędą się testy z maszynowni południowej oraz północnej. Będą to testy w trybie półautomatycznym, a następnie w trybie automatycznym. W kolejnym etapie nastąpi usunięcie stalowej grodzy tymczasowej na części północnej oraz południowej. Cały proces zakończy się testami całej przeprawy z Nadrzędnego Systemu Sterowania zlokalizowanego w Kapitanacie Portu Nowy Świat, który obejmuje sterowanie mostami, bramami śluzy, sygnalizacją oraz znakami zmiennej treści – mówi Wiesław Piotrzkowski, Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Śluza przekopu Mierzei Wiślanej pomyślnie przeszła próby szczelności
Warto przypomnieć, że to właśnie Urząd Morski jest inwestorem budowy przekopu, wykonawcą zaś grupa NDI. We wrześniu przeprawa wybudowana przez Mierzeję Wiślaną powinna być uruchomiona. Nie znaczy to bynajmniej, że już tego dnia statki morskie będą mogły wyruszyć do portu w Elblągu. Do wykonania będzie jeszcze wiele prac, m.in. przy pogłębieniu toru wodnego na Zalewie Wiślanym oraz rozbudowie infrastruktury samego portu elbląskiego, zarówno wodnej jak i lądowej. Przywieziony przez statek ładunek trzeba nie tylko przeładować na brzeg, lecz jeszcze przetransportować w głąb lądu.
Kontynuowane są ponadto prace przy sztucznej wyspie na Zalewie Wiślanym, powstającej z urobku pozyskanego w trakcie powstawania przekopu.
Napisz komentarz
Komentarze