Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza

Zrobił sobie tatuaż [nl] z Sołdkiem

Kocham tatuaże i statki. Obie pasje udało mi się połączyć w nietypowy sposób – mówi Marcin Podbielski, któremu tak spodobał się Sołdek, że zrobił sobie tatuaż przedstawiający statek.
Zrobił sobie tatuaż [nl] z Sołdkiem

Autor: mat. NMM

Dwa lata temu Marcin Podbielski zobaczył w internecie zdjęcie Sołdka, odholowanego na remont do Gdańskiej Stoczni Remontowej. - Monumentalny dziób statku stojący w suchym doku zrobił na mnie ogromne wrażenie - wspomina.

Wykonanie projektu tatuażu zajęło dwie godziny, zaś samo tatuowanie - kolejnych sześć godzin. – Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Teraz, gdy ktoś pyta, jaki statek mam wytatuowany na ręce, chętnie opowiadam jego historię. Jestem żywą reklamą Sołdka – śmieje się Marcin Podbielski, dodając jednocześnie, że statek-muzuem stanowi dla niego niekwestionowaną ikonę Gdańska.

Rzeczywiście - statystyki pokazują, że stojący na Motławie przy nabrzeżu Ołowianki rudowęglowiec jest jednym z najchętniej odwiedzanych oddziałów Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Tylko w tym roku na jego pokład weszło niemal 40 tys. osób.

- Jego atrakcyjność z pewnością podnosi wystawa pt. „Sołdek i jego czasy”, mieszcząca się w ładowniach nr 3 i 4 – ocenia dr Marcin Westphal, z-ca dyrektora ds. merytorycznych NMM. - Ekspozycja pokazuje świat historycznego statku o napędzie parowym, z którym zawiązane są życiorysy i emocje wielu ludzi morza. Prezentuje historię polskiej techniki okrętowej, w szczególności realia polityczne, społeczne oraz gospodarcze w jakich powstawał Sołdek i w jakich był eksploatowany. Wystawę wzbogacają gabloty z węglem i rudą żelaza oraz nowoczesne środki multimedialne. Podnosząc telefoniczne słuchawki można posłuchać opowieści o losach statku, z kolei na ekranach można oglądać archiwalne ujęcia przedstawiające pracę spawaczy, niterów i traserów.

Rudowęglowiec Sołdek był pierwszym statkiem pełnomorskim zbudowanym całkowicie w polskiej stoczni po II wojnie światowej. Został zwodowany dokładnie 6 listopada 1948 roku, do 30 grudnia 1980 roku odbył 1479 rejsów morskich, przewiózł ponad 3,5 miliona ton towarów, zawijając do ponad 60 portów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka