Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Rusza drugi etap testów Mevo. Jak wziąć w nich udział?

Rusza kolejny etap wdrażania Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo 2.0 dla mieszkańców 16 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Przez najbliższe kilka tygodni użytkownicy będą darmowo korzystać z rowerów.
Rusza drugi etap testów Mevo. Jak wziąć w nich udział?

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Mevo 2.0. Rusza drugi etap testów roweru metropolitalnego

Zewnętrzny rozruch systemu Mevo 2.0 rozpoczął się 13 września. To czas, w którym użytkownicy będą mieli możliwość rejestracji w systemie i sprawdzenia komfortu użytkowania rowerów. Na ulice gmin biorących udział w projekcie łącznie wyruszy - zgodnie z zapisami umowy - 1600 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 500 jednośladów klasycznych. Łącznie 2100, czyli połowa docelowej floty.

– Rozruch zewnętrzny to kolejny etap testowy funkcjonowania Systemu Roweru Metropolitalnego. Służy sprawdzeniu jego działania na większej grupie użytkowników, przy wzmożonym obciążeniu aplikacji mobilnej i systemu do raportowania. To również test dla hiszpańskiego operatora, jak poradzi sobie z relokacją rowerów i wymianą baterii. Zachęcam wszystkich do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości do Centrum Kontaktu (58 739 11 23 – dop. red.). W ciągu kilku dni na naszych stronach dostępna będzie też ankieta umożliwiająca zgłaszanie uwag bezpośrednio do OMGGS  – mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0.

Parkowanie Mevo tylko w strefie

Do dyspozycji zarejestrowanych użytkowników będzie nieodpłatna subskrypcja abonamentu. Niezbędne będzie podpięcie w aplikacji aktywnej karty płatniczej. Umożliwi to pobieranie ewentualnej dodatkowej opłaty w kwocie 10 zł za pozostawianie rowerów poza stacjami.

Na terenie 16 gmin biorących udział w projekcie, znajduje się 717 stacji postoju Mevo. To punkty, do których trzeba będzie odstawić rower po zakończonej jeździe. W trakcie testów możliwe będzie korzystanie zarówno z roweru tradycyjnego, jak i ze wspomaganiem elektrycznym. Co ważne, jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Poza tym, na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień. 

Podsumowanie wewnętrznych testów systemu

Wewnętrzne testy Systemu Roweru Metropolitalnego rozpoczęły się 16 sierpnia br. i zostały zakończone 6 września. W tym czasie przedstawiciele gmin biorących udział w projekcie, pracownicy OMGGS oraz specjaliści rowerowi sprawdzali m.in. techniczne działanie aplikacji mobilnej czy Centrum Obsługi Klienta.

Weryfikowana była również pojemność baterii. Testerzy na jej pełnym naładowaniu pokonywali dystans powyżej 100 km, zgodnie z założeniami umowy. W czasie wewnętrznych testów systemu odbyły się dwa szkolenia z systemu do nadzoru i raportowania.

Kilka elementów systemu IT, aplikacja i serwis internetowy wymagają jeszcze poprawek, brakuje też kilku funkcji jak np. liczba pokonanych kilometrów, które zostaną wprowadzone w Etapie II. OMGGS zwraca się z prośbą do mieszkańców metropolii o zgłaszanie swoich uwag do Centrum Kontaktu. 

Mevo 2.0. Jak wypożyczać i zwracać rower?

Użytkownik powinien zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu Play, bądź App store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail. Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy. 

Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującej się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.

W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7- 21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres email: [email protected].

Mieszkańcy Gdańska, Gdyni i Sopotu będą dysponować odpowiednio 869, 444 i 66 rowerami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 271, 139 i 21 jednośladami klasycznymi. W Tczewie, Rumi oraz Pruszczu Gdańskim dostępne będzie odpowiednio 48, 31 i 36 Segwayów oraz 16, 10 i 11 rowerów tradycyjnych. Po ulicach Redy będzie jeździło 15 „elektryków” i 5 „klasyków”.

W przypadku Kartuz i Pucka, liczba ta wyniesie 23 i 9 oraz 8 i 2. Odpowiednio mieszkańcy Władysławowa, Sierakowic oraz Żukowa będą dysponowali 17, 6 i 8 jednośladami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 5, 2 i 3 "klasykami". W Somoninie i Stężycy dostępne będą po 4 Segwaye oraz po 1 rowerze tradycyjnym.

Do dyspozycji mieszkańców Kosakowa będzie 12 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 3 rowery klasyczne, a po ulicach Kolbud będą jeździły 2 rowery tradycyjne i 8 ze wspomaganiem elektrycznym.

Wszystkie bieżące informacje dotyczące Mevo znajdują się na stronie: rowermevo.pl.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama