Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Gdynia: Koniec prac przy ul. Nowowiczlińskiej. Ulga dla mieszkańców Dąbrowy

Po zakończeniu prac na budowie węzła Karwiny w ciągu ulic Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej nadszedł czas – przed zapowiadanym terminem – na końcówkę rozbudowy ulicy Nowowiczlińskiej. Inwestycja objęła odcinki od Rdestowej do obwodnicy Trójmiasta oraz od obwodnicy do ulicy Chwaszczyńskiej. Roboty wykończeniowe mają potrwać do ostatnich dni grudnia.
ul. Nowowiczlińska w Gdyni po remoncie

Autor: M. Mielewski | ZDIZ Gdynia

Nowowiczlińska w Gdyni już gotowa. Co się zmieniło?

Choć WPRD Gravel zakończył już rozbudowę ulicy Nowowiczlińskiej w Gdyni, to formalnie inwestycja zostanie oddana do użytku dopiero pod koniec grudnia.  

– Harmonogram prac wraz z odbiorami zaplanowany został na I kwartał 2024 r., jednak wykonawca dokonał wszelkich starań, aby zakończyć tą inwestycję przed terminem, a także zminimalizować utrudnienia komunikacyjne na tym obszarze – powiedział portalowi gdynia.pl wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju Marek Łucyk. – Przed nami jeszcze roboty wykończeniowe, w tym docelowe oznakowanie i prace porządkowe, pielęgnacja nasadzeń oraz montaż małej architektury.

PRZECZYTAJ TEŻ: Gdynia: Zmiana organizacji ruchu na ul. Nowowiczlińskiej. Do kiedy będą utrudnienia?

Remont Nowowiczlińskiej przeprowadzano w ramach budowy węzła integracyjnego Karwiny. Inwestycja objęła dwa obszary:

  • od południowego odcinka ulicy Rdestowej do obwodnicy Trójmiasta
  • oraz między obwodnicą a ulicą Chwaszczyńską.

Wybudowano m.in. buspas, który następnie połączy się z odcinkami realizowanymi w ciągu ulic Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej. Przebudowano też fragment ulicy Rdestowej w rejonie skrzyżowania z ulicą Nowowiczlińską – powstał tam dodatkowy pas, służący do skrętu w prawo w ul. Nowowiczlińską. Powstały również ciągi piesze i rowerowe, łączące Dąbrowę z ulicą Chwaszczyńską.

PRZECZYTAJ TEŻ: Gdynia: Zmiany organizacji ruchu na ul. Chwarznieńskiej i Puckiej

Ponadto przebudowano m.in.: trakcję trolejbusową, gazociąg, kanalizację deszczową, sieć wodociągową, sygnalizację świetlną, oświetlenie uliczne. Wykonano roboty drogowe, zamontowano małą architekturę, nasadzono zieleń.

Koszt robót wyniósł prawie 25 mln zł, na co złożyli się budżet gminy Gdynia oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama