Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Przebudowa drogi wojewódzkiej 501 na Mierzei Wiślanej zrealizowana już w połowie

Droga wojewódzka 501 na Mierzei Wiślanej przechodzi przebudowę i modernizację na odcinku od Stegny do Krynicy Morskiej. Nowa nawierzchnia pojawiła się już na długości 12,95 km.
Przebudowa drogi wojewódzkiej 501 na Mierzei Wiślanej zrealizowana już w połowie
Droga wojewódzka 501 w okolicy przekopu Mierzei w zimowej scenerii

Autor: ZDW Gdańsk

Zarząd Dróg Wojewódzkich podaje, że prace bitumiczne wykonano na długości 12,95 km, z tego 10,2 km posiada już nowa warstwę ścieralną. Przebudowa drogi wojewódzkiej 501 została już wykonana w 51 procentach.

- Założony i przedstawiony w maju bieżącego roku na spotkaniu z samorządowcami plan wykonania I etapu prac przy drodze wojewódzkiej nr 501 został zrealizowany - mówi Anna Mątewska, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku.

Modernizacja drogi wojewódzkiej 501 była oczekiwana już od lat - jedyna szosa prowadząca wzdłuż Mierzei Wiślanej nie ma dróg alternatywnych, cały ruch pojazdów przemieszcza się tylko tą jedną arterią komunikacyjną. Stan jezdni był już bardzo zły, nie pomagały doraźne remonty. Z drugiej strony decyzja o podjęciu gruntownej naprawy oznaczała nieuniknione utrudnienia w ruchu, dotkliwe szczególnie w sezonie wakacyjnym, kiedy na Mierzeję Wiślaną przyjeżdżają tysiące turystów. 

PRZECZYTAJ TEŻ: Wystawa „Przekop Mierzei Wiślanej. Historyczna konieczność” w Gdyni 

Zachowanie możliwości komunikacji wzdłuż Mierzei wymagało zastosowania ruchu wahadłowego i częściowego prowadzenia remontu na jednym pasie ruchu. To oczywiście uciążliwe dla użytkowników drogi, dlatego w trakcie weekendów i podczas wakacji wykonawca robót, firma Budimex często wprowadzał ręczne sterowanie ruchem na "wahadłach".

Do połowy grudnia mają się zakończyć prace przy ostatnich odcinkach ze stałym ruchem wahadłowym. Było ich wiele. W pewnych okresach na remontowanym odcinku drogi 501 - od wschodnich rogatek Stegny aż do Krynicy Morskiej - takich miejsc bywało nawet pięć równocześnie. 

CZYTAJ TEŻ: Budowa obwodnicy metropolitalnej potrwa dłużej niż zakładano

Zarząd Dróg Wojewódzkich zapowiada, że zimą prace przy remoncie szosy będą kontynuowane o ile pozwolą na to warunki pogodowe, lecz tylko przy wykorzystaniu wahadeł obowiązujących w czasie pracy wykonawcy. Realizowane być mają zwłaszcza roboty brukarskie oraz montaż kanalizacji deszczowej. Niewykluczone jest dalsze układanie masy bitumicznej.

Inwestor modernizacji drogi zwraca uwagę właśnie na kanalizację deszczową, którą wykonano w Sztutowie i Kątach Rybackich już w 80 procentach. Powinno to ułatwić dalsze prace oraz ograniczyć uciążliwość budowy dla mieszkańców i turystów.

Przebudowa drogi wojewódzkiej 501 ma się zakończyć w listopadzie 2024 roku. Koszt prac wynosi około 98 mln zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama