Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Kolejowa inwestycja na Kaszubach, która nie może wystartować. Ruszył kolejny przetarg

Ponownie ogłoszono przetarg na remont linii kolejowych między Kościerzyną a Somoninem oraz między Somoninem a Kartuzami. Poprzednim razem postępowanie zostało unieważnione ze względu na błędy w dokumentach udostępnionych w trakcie procedury. Rozpoczęcie inwestycji opóźnione jest już o... kilka lat.
Kolejowa inwestycja na Kaszubach, która nie może wystartować. Ruszył kolejny przetarg

Autor: Fot. Pixabay

PKP ponownie ogłosiło przetarg na prace na alternatywnym ciągu transportowym między Bydgoszczą a Trójmiastem. Chodzi o modernizację 35 km linii kolejowych na Pomorzu. Pierwszy, 27-kilometrowy odcinek to linia kolejowa nr 201 Kościerzyna – Somonino wraz z dobudową drugiego toru, która zwiększy przepustowość linii, a drugi to 8 km linii nr 214 Somonino – Kartuzy. Remont tego drugiego odcinka umożliwi powrót pociągów na tę trasę i bezpośrednie połączenie Kościerzyny z Kartuzami. Obie linie zostaną też zelektryfikowane.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Przez błąd unieważnili przetarg dawno opóźnionej inwestycji

- Mieszkańcy tej części Kaszub zyskają lepszy dostęp do kolei. Przebudowane zostaną stacje i przystanki na linii nr 201 – Kościerzyna, Skorzewo, Gołubie Kaszubskie, Krzeszna, Wieżyca, Sławki i Somonino. Dostęp do kolei zwiększy się dzięki budowie nowego przystanku Somonino Bernardyno na linii nr 214. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Prace obejmą także ponad 70 obiektów inżynieryjnych – mosty, wiadukty i przepusty. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów zapewni przebudowa systemu sterowania ruchem kolejowym, w tym budowa LCS Kościerzyna i nowej nastawni w Somoninie.. Z wyższych konstrukcji łatwiej będzie można wejść do pociągów.

Po zakończeniu prac, które planowane jest w 2028 roku, pociągi pasażerskie na linii nr 201 mają jeździć z prędkością do 140 km/h (obecnie to 120 km/h), a na linii nr 214 z prędkością do 120 km/h (obecnie to 80 km/h).

- Modernizacja linii kolejowej nr 201 na odcinku Maksymilianowo - Kościerzyna - Gdynia poprawi komunikację Kaszub z Trójmiastem i Bydgoszczą w ramach alternatywnego połączenia kolejowego. Przewoźnikom umożliwi przygotowanie lepszej oferty połączeń dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych - dodaje Przemysław Zieliński.

Inwestycja opóźniona o kilka lat

Odwołanie pierwszego przetargu dodatkowo opóźniło i tak już mocno spóźnioną inwestycję, której rozpoczęcie przeciąga się od kilku lat. Były wicemarszałek i członek zarządu województwa pomorskiego, a obecnie senator Ryszard Świlski po odwołaniu pierwszego przetargu załamywał ręce, że z powody źle przygotowanego wniosku przez PKP nie udało się rozstrzygnąć przetargu, na który wpłynęło aż dziesięć ofert i to w większości w szacowanym kosztorysie. Oby więc i tym razem było spore zainteresowanie firm i prace udało się jak najszybciej rozpocząć.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama