Autobusem, który być może na dobre zagości na gdańskich ulicach, jest Mercedes-Benz eCitaro fuel cell. Ma dwanaście metrów długości i jest zasilany połączonym napędem ogniw paliwowych oraz napędu bateryjno-elektrycznego. Jego zasięg to ok. 600 kilometrów.
Jak informują Gdańskie Autobusy i Tramwaje, testowany autobus wykorzystuje ciepło odpadowe z ogniwa paliwowego do kontroli temperatury w przestrzeni pasażerskiej, oszczędzając w ten sposób energię. Ponadto pojazd posiada wiele nowoczesnych systemów wspomagających, które ułatwiają pracę kierowcom, ale także zapewniają bezpieczeństwo pasażerom.
CZYTAJ TEŻ: Autobusy z nowym oznaczeniem. Gdańsk przygotowuje się na zagranicznych turystów
Gdańsk rozwija zieloną flotę komunikacyjną
- Konsekwentnie budujemy ekologiczną flotę autobusową w Gdańsku. W ostatnich latach zasiliło ją 21 pojazdów elektrycznych i 10 napędzanych zielonym wodorem. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na kolejne 30 autobusów elektrycznych – mówi Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. mobilności i bezpieczeństwa.
Od kilku lat wszystkie nowe autobusy, które dołączają do gdańskiej floty, to pojazdy ekologiczne. Miasto na bieżąco monitoruje trendy na rynku i testuje kolejne nowe pojazdy, aby stworzyć flotę w oparciu o jak najbardziej wydajne pojazdy ekologiczne.
Napisz komentarz
Komentarze