- Prace zostały podzielone na etapy, tak aby zachować dostęp do przystanków tramwajowych i zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców - mówi Krzysztof Małkowski, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Kluczowe roboty rozbiórkowe nad torami będą prowadzone nocą, kiedy nie kursują tramwaje, co pozwoli utrzymać ruch w ciągu dnia. Zależy nam, by nowa infrastruktura była nie tylko funkcjonalna, ale też dostępna dla pieszych, rowerzystów i osób z ograniczoną mobilnością - wyjaśnia.
Pierwszy etap prac potrwa do końca 2025 roku i obejmie demontaż kładki od strony Wrzeszcza. Następnie, do połowy 2026 roku, potrwa rozbiórka części zlokalizowanej od strony Przymorza. Co ciekawe, część prac zostanie wykonana w nocy, północą, a godz. 4.30, kiedy nie kursują tramwaje.
CZYTAJ TAKŻE: Mieszkańcy Gdańska zdecydowali, gdzie powstaną nowe stacje Mevo
Co oczywiste, przy tak rozległych pracach, należy przygotować się na zmiany w organizacji ruchu w w rejonie skrzyżowania al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej. Ruch w kierunku Czarny Dwór zostanie przekierowany na sąsiednią jezdnię, a część relacji - w tym skręt w lewo z ul. Rzeczypospolitej - będzie czasowo wyłączona.
- Sygnalizacje świetlne w obszarze inwestycji są zintegrowane z systemem Tristar, co pozwala nam na bieżąco reagować i dostosowywać je do aktualnych potrzeb. Prace na al. Jana Pawła II są skoordynowane z inwestycją prowadzoną na ul. Czarny Dwór. Roboty rozbiórkowe rozpoczną się po zakończeniu prac na tej ulicy, co pozwoli zminimalizować utrudnienia w ruchu - zapewnia Agata Lewandowska, dyrektor Biura Zarządzania Ruchem Drogowym.
Nowy system kładek znacząco ułatwi poruszanie się w tej części miasta pieszym, rowerzystom oraz osobom z niepełnosprawnościami. Obiekty będą zlokalizowane w poziomie jezdni, co pozwoli na komfortowe przemieszczanie się bez konieczności pokonywania schodów.
Wartość inwestycji to 25 mln zł. Wykonawcą jest firma Primost Południe.
























Napisz komentarz
Komentarze