Nowa trasa morska z Chin do Europy. Szybciej niż przez Kanał Sueski
Zamiast 40-50 dni przez Kanał Sueski lub wokół Przylądka Dobrej Nadziei, tylko 25 dni trwała podróż z chińskiego portu do Gdańska kontenerowca Istambul Bridge. Statek pod liberyjską banderą, unikając zagrożenia atakiem pirackim, odbył testowy rejs Północną Drogą Morską wzdłuż północnych wybrzeży Azji. Etap między cieśniną Beringa a północną Norwegią zajął mu jedynie 9 dni.

Próbę wytyczenia nowej trasy handlowej podjął armator Sea Legend z Singapuru, którego przedstawicielem w Polsce jest ATC Cargo z siedzibą w Gdyni.
Istambul Bridge pojawił się na redzie gdańskiego portu w sobotę, 18 października wieczorem, by zawinąć do Baltic Hub w niedzielę, 19 października. Postój nie trwał długo – obecnie kontenerowiec znajduje się na Morzu Bałtyckim, jest w drodze do Rotterdamu.
Północna Droga Morska. Zalety i wyzwania nowej trasy
Jak już pisaliśmy, Północna Droga Morska jest wprawdzie trasą najkrótszą, ale równocześnie trudną nawigacyjnie. Ponadto nie można z niej korzystać z powodu zalodzenia, w zależności od pogody, nawet do 9 miesięcy w roku.

























Napisz komentarz
Komentarze