Port Gdynia kupił trzy hektary przy ul. Indyjskiej
Przez wiele lat działka należała do spółki Olvit, która nabyła do niej tytuł prawny na początku lat 90. Później firma zmieniała kilkukrotnie nazwę, ostatecznie zatrzymując się na Vistal Offshore. Na terenie przejętym przez Port Gdynia zdążyła powstać hala produkcyjna, gdzie wytwarzano konstrukcje stalowe dla przemysłu morskiego i offshore.
Vistal popadł jednak w kłopoty. Na ratunek przyszła stocznia Karstensen Shipyard Poland, która wynajmowała teren przy Indyjskiej, ale ostatecznie zdecydowała się na przenosiny do Gdańska. Tym samym działka trafiła na sprzedaż i skorzystał z tego gdyński port.
CZYTAJ TEŻ: Port Gdynia z nowym terminalem intermodalnym. Koniec kluczowego etapu
Strategiczna inwestycja w rozwój portu
Dzięki tej inwestycji port zwiększa dostępność terenów inwestycyjnych w swoich granicach. To działanie wpisuje się w strategię rozwoju rozpisaną na najbliższe lata. Zakupiona nieruchomość będzie wykorzystywana do działalności operacyjnej i rozwojowej.
- W przypadku infrastruktury portowej nieruchomości mają kluczowe znaczenie dla funkcjonalności i rozwoju - podkreśla Piotr Gorzeński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. - Naszym zadaniem jest działać tak, by Port Gdynia mógł w pełni wykorzystywać swój potencjał. Nabycie nieruchomości przy ul. Indyjskiej to nie tylko realizacja ustawowych obowiązków, ale przede wszystkim dowód odpowiedzialnego gospodarowania majątkiem o strategicznym znaczeniu – w interesie portu i jego właściciela, czyli Skarbu Państwa.
Teren przy ul. Indyjskiej - położony we wschodniej części portu - jest jednym z ostatnich tak istotnych obszarów, które dają możliwość zagospodarowania pod działalność portową. Do tego znajduje się w sąsiedztwie nabrzeży oraz infrastruktury przeładunkowej. Port Gdynia zwiększa dzięki temu swój potencjał operacyjny i inwestycyjny.

























Napisz komentarz
Komentarze