Mirosław Baka przypomina o kulturze podczas podróży
Głośne rozmowy telefoniczne, plecaki zajmujące miejsce czy brak reakcji na osoby starsze. Te i wiele innych, niekoniecznie pożądanych sytuacji w komunikacji miejskiej są na porządku dziennym. Nie tylko w Gdańsku, ale w całej Polsce. By zaapelować do pasażerów o większą uprzejmość w trakcie jazdy, Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku przygotował kampanię "Wszędzie z kulturą". A głosem akcji został popularny, trójmiejski aktor Mirosława Baka.

Mural z wizerunkiem Mirosława Baki na Siedlcach
1 grudnia odsłonięto kolejny element kampanii „Wszędzie z kulturą” – mural z podobizną aktora przy ul. Kartuskiej 79. Autorem malowidła jest artysta Bartek Piosik vel PIOS.
- Chcemy, żeby podróżowanie komunikacją miejską było przyjemne dla każdego Ta kampania to nasz sposób, by przypomnieć, że życzliwość naprawdę robi różnicę - powiedział w poniedziałek, podczas oficjalnej prezentacji muralu Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska
CZYTAJ TEŻ: Gdańsk z klasą! Mirosław Baka w kampanii „Wszędzie z kulturą"
Czy Baka spodobał się... Bace?
Baka sam sobie na muralu... raczej się spodobał. Choć nie ukrywał, że to dziwne uczucie.
- Trochę dziwne, ale fajne. Dobrze, że jestem uśmiechnięty, bo zazwyczaj mi zarzucają, że jakiś taki ponury jestem, co nie jest prawdą, bo w życiu nie jestem ponury - powiedział aktor.
Kampania „Wszędzie z kulturą” przypomina o dobrych manierach
Mirosław Baka nagrał sześć krótkich komunikatów głosowych w wersji polskiej i angielskie. Wśród nich znajdziemy takie hasła jak:
- „Ustąp miejsca, jeśli możesz"
- „Zdejmij plecak, zrób miejsce innym"
- „Szanuj ciszę"
- „Czystość to komfort dla wszystkich"
- „Bądź życzliwy – to nic nie kosztuje"
- „Miłej podróży życzy Mirosław Baka"
Oprócz nagrań z głosem Mirosława Baki, w tramwajach i autobusach gdańskiej komunikacji miejskiej pojawiły się również plakaty z hasłami „Ustąp, to wiele znaczy” oraz „Zachowuj ciszę na całej linii”. To krótkie, czytelne komunikaty, które mają przypominać o podstawach kulturalnego zachowania w przestrzeni publicznej. Dodatkowo na ekranach w pojazdach emitowane są krótkie animacje edukacyjne. W prosty i przystępny sposób zachęcają pasażerów do życzliwości, dbania o czystość i zwracania uwagi na komfort innych podróżnych.
























Napisz komentarz
Komentarze