Po zatwierdzeniu przez ministra infrastruktury Programu inwestycji oraz podpisaniu porozumienia o finasowaniu budowy przez Centralny Port Komunikacyjny, GDDKiA ogłosiła przetarg na wyłonienie wykonawcy prac przygotowawczych nowej drogi. W przyszłości, 9-kilometrowa Droga Czerwona połączy istniejącą sieć dróg szybkiego ruchu z rozwijającym się portem w Gdyni. O szczegółach przedsięwzięcia, podczas konferencji prasowej zorganizowanej w środę na placu budowy węzła Gdynia Wielki Kack, mówił Marcin Horała, wiceminister infrastruktury. W spotkaniu uczestniczył również Dariusz Drelich, wojewoda pomorski.
Inwestycja w formule Projektuj i buduj
Dyrekcja oczekuje od projektantów wykonania dokumentacji przygotowawczej do budowy drogi w podziale na trzy odcinki:
- węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70
- węzeł Ofiar Grudnia ‘70 - węzeł Terminal Promowy
- Dla pierwszego odcinka przyszły wykonawca będzie musiał przygotować Koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych Studium komunikacyjne. Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1 – mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA. - Na oferty czekamy do 19 lipca br. Będą one oceniane według kryterium ceny (60 proc.) oraz kryterium pozacenowego, czyli doświadczenia personelu wykonawcy (40 proc.).
CZYTAJ RÓWNIEŻ: 20 mln zł na prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej
Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację. Następnie nastąpi jej weryfikacja i ostateczne zatwierdzenie przez inwestora. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji w formule Projektuj i buduj.
Infrastruktura dla pieszych oraz rowerzystów
Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych. Dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta.
- Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem – mówi rzecznik GDDKiA. - Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe.
Inwestor przewidział realizację infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w postaci kładek oraz tuneli.
Napisz komentarz
Komentarze