- Wraz z nowy serwisem kolejowym rozpoczynamy regularne, bezpośrednie połączenie między jednym z głównych regionów przemysłowych w Czechach a największym terminalem kontenerowym na Bałtyku. Współpraca ta z pewnością przyniesie wartość dodaną zarówno dla DCT Gdańsk, firmy METRANS jak i dla gospodarek naszych krajów - stwierdził Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
DCT należy do największych kolejowych terminali kontenerowych w Europie. Kiedy w 2021 roku zakończono rozbudowę sieci torowisk terminala z 4 do 7 torów o długości 750 m, zdolność przeładunkowa DCT wzrosła do 750 tysięcy TEU rocznie. Nowe pociągi METRANS będą wydłużone z 650 właśnie do 750 m. Dla DCT współpraca z tym operatorem logistycznym stanowi nową możliwość rozwoju na rynkach Europy Środkowej pozbawionych dostępu do morza, jest również nowoczesną alternatywą dla klientów. Dla uprzemysłowionych regionów Czech i Słowacji to właśnie Gdańsk jest najbliższym portem morskim. Korzystając z nowej usługi klienci mogą wysyłać swoje towary na dalekie rynki amerykańskie bądź azjatyckie ponosząc niższe koszty transportu.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: DCT Gdańsk pobiło kolejny rekord
METRANS działa na rynku transportowym, łącząc główne huby portowe na Morzu Północnym oraz Morzu Adriatyckim z obszarami w Europie pozbawionymi dostępu do morza. Teraz do tej oferty logistycznej dołączyło także połączenie z portem nad Morzem Bałtyckim.
Nowe systematyczne połączenie kontenerowe jest również bardzo dogodne dla DCT Gdańsk. Terminal został uruchomiony w 2007 roku, obsługuje każdego roku ponad 600 statków, wśród nich około 100 największych na świecie kontenerowców. Długość dwóch głębokowodnych nabrzeży to 1300 metrów, co pozwala na obsługiwanie jednocześnie 4 statków. W tym miesiącu rozpocznie się budowa głębokowodnego (17,5 m) nabrzeża nr 3 o długości 717 m. W ramach tej samej inwestycji powstanie plac składowania o powierzchni 36,5 ha. Uruchomienie nabrzeża dla klientów planowane jest pod koniec pierwszej połowy roku 2024, zakończenie projektu w drugim kwartale roku 2025.
Po ukończeniu tej inwestycji o wartości 470 mln euro DCT wejdzie do czołówki największych terminali kontenerowych w Europie. Możliwości przeładunkowe DCT wzrosną do 4,5 mln TEU rocznie. Dodać warto, że terminal to również jeden z większych pracodawców w regionie, zatrudnia ponad 1100 osób, z których ponad połowa zamieszkuje w Gdańsku i okolicach Trójmiasta. Tylko z tytułu podatków, akcyzy i opłat celnych do budżetu państwa trafia rocznie ponad 12 miliardów złotych.
Napisz komentarz
Komentarze