Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama
Reklama

Szykuje się remont ul. Chwarznieńskiej w Gdyni

Urząd Miasta w Gdyni szuka wykonawcy rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, na odcinku od ronda przy ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Głównym celem zadania jest budowa buspasa, który usprawni transport zbiorowy pomiędzy zachodnią częścią miasta a centrum.
Szykuje się remont ul. Chwarznieńskiej w Gdyni

Autor: poglądowe | pixabay.com

Dokumentację projektowo-kosztorysową dla zadania opracowało konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją, która obejmie swoim zakresem zdecydowanie więcej, niż samą budowę dodatkowego pasa ruchu.

- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent ds. rozwoju. - W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy zachodnią częścią Gdyni a centrum. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride.

Powstaną dwa nowe pasy

W zakres zadania wchodzi przebudowa układu drogowego o nowy pas wraz z przesunięciem chodników oraz drogi dla rowerów, a także budowa parkingu na 109 aut z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska / Wagera na początku buspasa. Realizacja wymagać będzie również stworzenia nowej organizacji wjazdu na Węzeł Chwarzno ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 r., a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w 2023 r.

 

- Kluczowa będzie realizacja nowego układu drogowego od przystanku „Tezeusza”, aż do Obwodnicy Trójmiasta - dodaje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni. - Powstaną dwa nowe pasy, które będą wytyczone całkowicie nowym przebiegiem, który ominie większość istniejących zabudów. Dodatkowo, dzięki podjętym wcześniej pracom, całość będzie zsynchronizowana z systemem Tristar. Rozwiąże to dodatkowo problem wyjazdu przez ul. Apollina, który jest bardzo wymagający w godzinach porannych.

Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Realizacja całej przebudowy z odbiorami ma zakończyć się w 2024 r.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaZiaja Sport
Reklama
Reklama
Reklama