Jeden z największych kontenerowców świata otrzymał imię „Gdynia”
Uroczystość nadania imienia megakontenerowcowi „Gdynia” odbyła się w stoczni COSCO KHI Ship Engineering w chińskim Dalian. To miasto znane z kart historii, niegdyś nosiło rosyjską nazwę Dalnij, zaś w jego pobliżu znajdowała się słynna baza carskiej floty Port Artur. Stocznia zbudowała nowoczesny statek na zamówienie firmy Orient Overseas Container Line z Hongkongu, znanej na całym świecie jako serwis kontenerowy OOCL. W 2020 roku zamówiono serię dwunastu statków, OOCL „Gdynia” jest szóstym z nich.
– Dzięki tej serii nowych statków, wyposażonych w najnowsze technologie i ekologiczne rozwiązania, będziemy stopniowo modernizować flotę OOCL. To spełnienie oczekiwań naszych klientów i społeczeństwa w zakresie oszczędności energii i redukcji emisji dwutlenku węgla. W ten sposób pokazujemy także determinację OOCL, aby pozostać w czołówce rozwoju branży. Patrząc w przyszłość, zgodnie z duchem „Take it personal” firmy OOCL, będziemy w dalszym ciągu aktywnie reagować na rozwijający się rynek i zapewniać naszym klientom jeszcze lepsze i bardziej ekologiczne oraz kompleksowe usługi – powiedział w czasie uroczystości Teddy Fung, dyrektor ds. handlu OOCL.
PRZECZYTAJ TEŻ: Rekordowy kontenerowiec w Porcie Gdynia!
![OOCL „Gdynia”](https://static2.zawszepomorze.pl/data/wysiwig/sites/default/files/2023-10/oocl-gdynia-3.jpg)
OOCL „Gdynia” w liczbach
Położenie stępki tego kontenerowca nastąpiło 14 grudnia 2020 roku, wodowanie – 5 czerwca tego roku, a przekazanie przez stocznię – w czwartek, 12 października. Zwodowano statek prawie całkowicie wyposażony. To ogromna jednostka:
- jej długość całkowita sięga 400 m,
- szerokość 61,3 m,
- wysokość boczna 33,2 m,
- zanurzenie 16,5 m,
- tonaż pojemnościowy brutto to 237 000,
- nośność 215 000 t.
Statek może zabrać kontenery w 24 rzędach, jego ładowność wynosi ponad 24 000 TEU.
PRZECZYTAJ TEŻ: Gdańsk: Wyciek gazu w Baltic Hub! Ulatniał się z kontenera na statku
Nowe jednostki budowane są z wykorzystaniem wielu rozwiązań ograniczających negatywny wpływ na środowisko. Przykładem silnik główny o mocy 88 000 KM, wyposażony w instalację odsiarczania spalin, przystosowany do zasilania metanolem. Napęd nadaje statkowi prędkość eksploatacyjną 18,5 węzła.
![](https://static2.zawszepomorze.pl/data/wysiwig/sites/default/files/2023-10/oocl-gdynia-1.jpg)
OOCL „Gdynia” zawinie do Gdańska
OOCL „Gdynia” będzie pojawiać się też na Bałtyku. Statek ma obsługiwać serwis OOCL o symbolu LL1, prowadzący z dalekowschodnich portów: Szanghaju, Ningbo, Xiamen, Yantian i Singapuru, do europejskich: Felixstowe w Wielkiej Brytanii, Wilhelmshaven w Niemczech, Zeebrugge w Belgii oraz Gdańska.
Napisz komentarz
Komentarze