Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia

4 tys. rowerów Mevo wkrótce na ulicach Trójmiasta

Ponad 4 tysiące fabrycznie nowych rowerów elektrycznych Mevo 2.0 pojawi się wkrótce na terenie samorządów wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. Nowy operator systemu - firma City Bike Global - zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego sprzętu, do dyspozycji uzytkowników będzie też ponad 700 stacji postojowych.
Mevo

Autor: Karol Makurat | Zawsze Pomorze

Gwoli przypomnienia: nowy operator systemu został wybrany w lutym 2022 roku. Postępowanie publiczne trwało aż dwa lata, w tym czasie poprzedni operator, firma Nextbike cztery razy składał odwołania, by na koniec ...nie złożyć oferty. System nie działa już od października 2019 roku. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot wystąpił do sądu o odzyskanie części kar umownych, nieuregulowanych przez Nextbike. Nadal nie zostały tez zwrócone środki wpłacone przez mieszkańców na konto operatora. OMGGS zapowiada kontynuowanie starań o wywiązanie się przez poprzedniego operatora ze swych zobowiązań. 

Nowy operator City Bike Global początkowo miał wykorzystać rowery dostarczone przez Nextbike. Z tej ewentualności zrezygnowano, operator z Barcelony zdecydował się wprowadzić całkowicie nową flotę rowerów. Co ważne - nie wiąże się to ze zwiększeniem nakładów ponoszonych przez samorządy. Nowe rowery są już wytwarzane przez włoskiego producenta Vaimoo, który znany jest także z produkcji systemów łączności, części do satelitów kosmicznych oraz specjalistycznych pociągów technicznych. 

- Nowe rowery Mevo będą jeździć po ulicach szesnastu gmin metropolii przez sześć lat - informuje Katarzyna Kołodziejska, pełniąca obowiązki rzecznika prasowego OMGGS. - W tym czasie rowery będą stopniowo wymieniane na nowe.

Oprócz montażu nowych rowerów trwają intensywne prace przy pozostałych częściach systemu. Renowację przeszło już 130 stacji postojowych, zainstalowano 150 nowych totemów w malinowym kolorze. Nowe rowery Mevo będą nawiązywać do graficznego znaku projektu. Prowadzone są też prace nad aplikacją, systemami obsługi klienta oraz serwisem. Uzgadniane są lokalizacje dla 50 stacji ładowania baterii. Zespół zarządzający systemem Mevo już pracuje, siedziba znajduje się w dzielnicy Młyniska. 

Co z poprzednimi rowerami? Część z nich nadal jest wykorzystywana przez urzędników z gmin OMGGS dla wykonywania ich obowiązków. Pozostałe maja być wystawione na sprzedaż. Tu ciekawostka - baterie z rowerów Mevo 1.0 trafią być może do samochodu elektrycznego projektowanego przez studentów Politechniki Gdańskiej. 

Spółka City Bike Global powinna uruchomić system Mevo 2.0 jeszcze w bieżącym roku. Umowa obowiązywać będzie przez 6 lat i obejmować 16 samorządów OMGGS: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck, Władysławowo, Kolbudy i Kosakowo. Łącznie na tym terenie do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów i 717 stacji postojowych. Oto ich podział

  • Gdańsk - 2 226 rowerów i 368 stacji,

  • Gdynia - 1 137 rowerów i 144 stacje,

  • Sopot - 170 rowerów i 28 stacji,

  • Tczew - 125 rowerów i 28 stacji,

  • Rumia - 79 rowerów i 23 stacje,

  • Pruszcz Gdański - 92 rowery i 29 stacji,

  • Reda - 39 rowerów i 17 stacji,

  • Kartuzy - 60 rowerów i 16 stacji,

  • Puck - 22 rowery i 14 stacji,

  • Władysławowo - 44 rowery i 20 stacji,

  • Sierakowice - 15 rowerów i 5 stacji,

  • Żukowo - 20 rowerów i 5 stacji,

  • Somonino - 10 rowerów i 2 stacje,

  • Stężyca - 10 rowerów i 2 stacje,

  • Kosakowo - 30 rowerów i 11 stacji,
  • Kolbudy - 20 rowerów i 5 stacji.
(Fot. Karol Makurat | Zawsze Pomorze)

Oprócz montażu nowych rowerów trwają intensywne prace przy pozostałych częściach systemu. Renowację przeszło już 130 stacji postojowych, zainstalowano 150 nowych totemów w malinowym kolorze. Nowe rowery Mevo będą nawiązywać do graficznego znaku projektu. Prowadzone są też prace nad aplikacją, systemami obsługi klienta oraz serwisem. Uzgadniane są lokalizacje dla 50 stacji ładowania baterii. Zespół zarządzający systemem Mevo już pracuje, siedziba znajduje się w dzielnicy Młyniska. 

Co z poprzednimi rowerami? Część z nich nadal jest wykorzystywana przez urzędników z gmin OMGGS dla wykonywania ich obowiązków. Pozostałe maja być wystawione na sprzedaż. Tu ciekawostka - baterie z rowerów Mevo 1.0 trafią być może do samochodu elektrycznego projektowanego przez studentów Politechniki Gdańskiej. 

ZOBACZ TEŻ: Kiedy Mevo 2.0? Najszybciej w wakacje 2023

Spółka City Bike Global powinna uruchomić system Mevo 2.0 jeszcze w bieżącym roku. Umowa obowiązywać będzie przez 6 lat i obejmować 16 samorządów OMGGS: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck, Władysławowo, Kolbudy i Kosakowo. Łącznie na tym terenie do dyspozycji mieszkańców będzie 4099 rowerów i 717 stacji postojowych. Oto ich podział

  • Gdańsk - 2 226 rowerów i 368 stacji,
  • Gdynia - 1 137 rowerów i 144 stacje,
  • Sopot - 170 rowerów i 28 stacji,
  • Tczew - 125 rowerów i 28 stacji,
  • Rumia - 79 rowerów i 23 stacje,
  • Pruszcz Gdański - 92 rowery i 29 stacji,
  • Reda - 39 rowerów i 17 stacji,
  • Kartuzy - 60 rowerów i 16 stacji,
  • Puck - 22 rowery i 14 stacji,
  • Władysławowo - 44 rowery i 20 stacji,
  • Sierakowice - 15 rowerów i 5 stacji,
  • Żukowo - 20 rowerów i 5 stacji,
  • Somonino - 10 rowerów i 2 stacje,
  • Stężyca - 10 rowerów i 2 stacje,
  • Kosakowo - 30 rowerów i 11 stacji,
  • Kolbudy - 20 rowerów i 5 stacji.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
ReklamaHossa Wiczlino Gdynia
ReklamaPomorskie dla Ciebie - czytaj pomorskie EU
Reklama Kampania 1,5 % Fundacja Uśmiech dziecka