Węzeł powstaje między dworcem kolejowym, peronami a ogródkami działkowymi.
– Budowa węzła, parkingów, oświetlenia, monitoringu oraz elementów małej architektury ma umożliwić pasażerom zmianę środków transportu w dogodnych warunkach i spowodować wzrost komfortu podróżujących, a także, po oddaniu do użytku tunelu pod dworcem PKP, w zdecydowany sposób poprawić warunki komunikacji pieszej i rowerowej pomiędzy Zatorzem a centrum miasta – informują w słupskim urzędzie.
Warto przypomnieć, że w ramach tego zadania powstaną też nowe odcinki ulic i dróg dla dworca autobusowego, m.in. ulica (roboczo nazywana „Nowa Towarowa”) o długości ponad 300 metrów, która pozwoli na objazd wokół straży pożarnej nr 2.
– Po relokowaniu przez PKP torów odstawczych, w kolejnym etapie inwestycji możliwe będzie przedłużenie początkowego odcinka ul. Nowej Towarowej w kierunku alei 3-Maja, łącznie z budową połączenia z rondem im. ks. bpa Ignacego Jeża (Sobieskiego/Banacha). W pierwszym etapie wykonany zostanie zaślepiony wylot jezdni z placu dworcowego we wspomnianym kierunku. Obecnie trwa ustawianie żelbetowej konstrukcji wiaty peronowej, na której wesprze się drewniana konstrukcja dachu – czytamy na profilu dotyczącym rewitalizacji Słupska.
Warto dodać, że powstaną też parking na 52 miejsca oraz 16 powiększonych miejsc specjalnych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami oraz dla taksówek, a także miejsca postoju krótkotrwałego. Kolejny parking powstanie też w pobliżu budynku Państwowej Straży Pożarnej. Przy dworcu zaplanowano też parking rowerowy na 56 miejsc z samoobsługową stacją naprawy rowerów i elektrycznym kompresorem rowerowym.
Koszt inwestycji to prawie 29 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze