Remont linii kolejowej 202. Co dzieje się nocą na torach?
Między Gdańskiem a Gdynią, na blisko 18-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 202 (Gdańsk Główny - Stargard), PKP PLK realizują prace związane z regulacja położenia torów.
– W tym celu wykorzystywany jest zespół do regulacji torów, tzw. DPUS, złożony z trzech maszyn – podbijarki, dynamicznego stabilizatora toru oraz zgarniarki tłucznia – wyjaśnia Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – W ramach zadania uzupełniana jest także podsypka tłuczniowa oraz regulowana sieć trakcyjna.
W ciągu doby przez Trójmiasto przejeżdża nawet ponad 260 pociągów. Żeby ograniczyć wpływ prac na ich ruch, tory remontowane są nocą.

Pociągi z Gdańska do Gdyni pojadą 120 km/h już w czerwcu
Oczekiwany efekt robót to zapewnienie sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów, oraz zwiększenie ich prędkości ze 100 do 120 km/h już w przyszłym miesiącu, podczas korekty rozkładu jazdy.
W ramach realizowanej inwestycji poprawiony zostanie stan techniczny nawierzchni kolejowej i zagwarantowane będą dobre parametry infrastruktury na kolejne lata.
Zakończenie zadania pn. „Prace utrzymaniowe na linii nr 202 wraz z poprawą parametrów eksploatacyjnych na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Chylonia” planowane jest już w połowie czerwca tego roku.
Prace o wartości 5,66 mln zł netto (6,96 mln zł brutto), pochodzących ze środków własnych PKP PLK, wykonuje Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe w Gdańsku.
























Napisz komentarz
Komentarze