2075 nowych rowerów Mevo w Gdyni
Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego przy nabrzeżu Bułgarskim w sobotę, 19 lipca przypłynął statek „Annalisa P” z 2075 nowymi rowerami Mevo, które zasilą i wzmocnią system roweru metropolitalnego w 16 gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Nowe rowery uzupełnią flotę, która spłonęła w pożarze hali na gdańskiej Przeróbce na początku lutego tego roku. Stracono wówczas 1500 z 4099 rowerów dostępnych dla użytkowników. Uległo zniszczeniu:
- ponad 1300 rowerów elektrycznych,
- 162 klasyczne
- oraz 1000 baterii.
– Spotkał nas oraz kilkudziesięciu innych przedsiębiorców duży pech. Bardzo wartościowy majątek przetrzymywany w olbrzymich halach po dawnym dworcu na wyspie Stogi straciliśmy doszczętnie w wyniku pożaru. Podjęliśmy dwie decyzje. Jedną decyzję podjął nasz hiszpański operator, firma, która wygrała w przetargu, że te rowery, oczywiście zgodnie z umową, zastąpi nowymi. A my przy okazji podjęliśmy decyzję o skorzystaniu z umownego tzw. prawa opcji. To znaczy o dokupieniu maksymalnej ilości, dodatkowych 1100 rowerów. Te dwie decyzje dzisiaj się materializują – tłumaczy Michał Glaser, prezes zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Ponad 2000 rowerów przybyło do Trójmiasta. Codziennie prawie 20 tys. osób jeździ na tych rowerach. I mam nadzieję, że będzie jeździło jeszcze więcej.
Michał Glaser / prezes zarządu Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot
– Wiemy, że do końca miesiąca – przynajmniej według deklaracji – w systemie powinny się pojawić kolejne rowery, i będzie ich więcej niż było przed tym feralnym pożarem, który zdarzył się w Gdańsku – mówi Tomasz Augustyniak, dyrektor zarządzający ds. społecznych Urzędu Miasta Gdyni.
Ostatnie przygotowania przed uruchomieniem nowych rowerów Mevo
Rowery wymagają jeszcze kilku technicznych poprawek i testów związanych z bezpieczeństwem, aby były w pełni gotowe.
– Po wyładunku rowery przejdą niezbędne prace przygotowawcze, w tym montaż elementów, takich jak kierownice, koszyki, pedały czy baterie. Każdy jednoślad przejdzie też testy obejmujące m.in. sprawdzenie hamulców, dzwonków czy mechanizmu podnoszenia i opuszczania siodełek - czytamy w serwisie internetowym gdynia.pl.
Rowery Mevo w liczbach
- Gdańsk: 240 rowerów elektrycznych, 210 rowerów klasycznych. W najbliższym czasie ma się pojawić jeszcze 100 rowerów klasycznych.
- Gdynia: 250 rowerów: 190 elektrycznych i 60 klasycznych.
- W 16 gminach uczestniczących w projekcie pojawi się dodatkowe 1200 rowerów: 900 ze wspomaganiem elektrycznym i 300 klasycznych.
Rowery Mevo w Gdyni. Popularność i statystyki
Jak przekazał Tomasz Augustyniak, mieszkańcy Trójmiasta chętnie i często korzystają z rowerów metropolitalnych, co pokazują raporty. Od 16 listopada 2023 roku w Gdyni przy użyciu rowerów Mevo:
- przejechano 2,5 mln km,
- wykonano 690 tys. podróży,
- średni czas przejazdu to 19 minut,
- średni pokonywany dystans to 3,5 km.
























Napisz komentarz
Komentarze