Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Port Gdańsk z rekordowym zyskiem i wzrostem przeładunków kontenerów

Ponad 38,3 miliona ton przeładowano w I połowie bieżącego roku w Porcie Gdańsk, to wzrost w porównaniu do pierwszych 6 miesięcy roku 2024 o 0,4 procent. Bardzo dobre są też wyniki finansowe - wypracowano zysk w kwocie 179,6 mln zł, czyli aż o 40 procent więcej niż w I połowie roku 2024. Rentowność sprzedaży netto wynosi 56 proc. Gdański port utrzymał więc wysoką pozycję w tej branży na Morzu Bałtyckim.
Port Gdańsk z rekordowym zyskiem i wzrostem przeładunków kontenerów
W pierwszej połowie 2025 roku Port Gdańsk przeładował ponad 38,3 mln ton towarów – o 0,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024. Jeszcze większe wrażenie robi zysk netto spółki, który wzrósł aż o 40 proc. do poziomu 179,6 mln zł.

Autor: Port Gdańsk

Port Gdańsk z rekordowym zyskiem w I połowie 2025 roku

Port Gdańsk opublikował wyniki przeładunków osiągnięte w I połowie roku, podano także wyniki finansowe. Nadal około 50 procent przeładunków stanowią paliwa płynne, choć łagodniejsza zima i zmiany sytuacji geopolitycznej sprawiły, że mniejsza jest potrzeba gromadzenia przez państwo rezerw strategicznych. Mimo to przeładunki paliw płynnych w Gdańsku zmniejszyły się w porównaniu z analogicznym okresem roku 2024 tylko o 4,7 proc. i wyniosły 19,2 mln ton.

CZYTAJ TEŻ: Port Gdańsk podpisał dwie ważne umowy. Wkrótce ruszają inwestycje
(fot. Port Gdańsk)

Wzrost przeładunków kontenerów

Przeładunki towarów drobnicowych zwiększyły się natomiast o 12 proc. do wysokości 13 mln ton. Dominuje w tej grupie drobnica skonteneryzowana - 11,6 mln ton, o 14 proc. więcej niż w I połowie ubiegłego roku. Tu z pewnością duże znaczenie miało uruchomienie nowych stałych połączeń realizowanych przez statki armatora MSC - Mediterranean Shipping Company. Do Gdańska zawijają statki w ramach serwisów Britannia i Albatros, zapewniając połączenia z portami Dalekiego Wschodu, od Wietnamu poprzez Chiny aż do Korei Płd. Dodać do tego trzeba stała rozbudowę terminali Baltic Hub, który jest już największym terminalem kontenerowym na Bałtyku. Po uruchomieniu terminala T3 zdolności przeładunkowe wzrosły z 3 mln TEU do 4,5 mln TEU. 

– Port Gdańsk konsekwentnie i pragmatycznie buduje swoją pozycję lidera w regionie Morza Bałtyckiego. Dynamiczny rozwój segmentu kontenerowego, stabilna pozycja w przeładunkach paliw oraz wzrost w grupie ładunków masowych pokazują, że elastycznie reagujemy na zmiany w otoczeniu gospodarczym, społecznym i geopolitycznym. To wszystko przekłada się na stabilną sytuację finansową spółki i jest potwierdzeniem, że inwestycje w infrastrukturę portową, technologie i nowe kierunki logistyczne przynoszą wymierne efekty i budują odporność Portu Gdańsk dzisiaj i na przyszłość - ocenia Dorota Pyć, prezes zarządu Portu Gdańsk.

Ruda w górę, węgiel i zboża w dół

Wzrost aż o 25 proc. zanotowano w grupie innych ładunków masowych, które osiągnęły 1,9 mln ton - o 206 proc. wzrosły niskowolumenowe przeładunki rudy, był to największy "skok" we wszystkich grupach ładunkowych. Ziściły się przewidywania co do spadku przeładunków węgla, do poziomu 2,9 mln ton, mniej przeładowano także zbóż - 1,1 mln ton. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
ReklamaNewsletter Zawsze Pomorze - zapisz się
Reklama