Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Pomnik kobiecej piłki nożnej stanął w Gdańsku przy Polsat Plus Arenie

Na promenadzie Polsat Plus Areny w Gdańsku odsłonięto w niedzielę, 27 lipca pomnik symbolizujący kobiecą piłkę nożną w Polsce. To element kampanii „Piłka nożna jest kobietą”, wspólnej inicjatywy STS i PZPN, której celem jest promocja oraz docenienie zawodniczek reprezentacji Polski.
pomnik kobiecej piłki nożnej w Gdańsku
Pomnik kobiecej piłki nożnej w Gdańsku

Autor: Robert Rozmus | Zawsze Pomorze

Inicjatywa powstała z potrzeby uhonorowania zawodniczek, które swoją determinacją, pasją i talentem budują pozycję tej dyscypliny w Polsce i inspirują młode dziewczyny do realizowania sportowych marzeń.

Pomnik stanął przy Polsat Plus Arenie w Gdańsku, na zewnętrznej promenadzie, dostępnej dla wszystkich kibiców. Autorką rzeźby jest Eleonora Rogińska, artystka i scenografka z Warszawy, dla której ten projekt miał wyjątkowe znaczenie.

pomnik kobiecej piłki nożnej w Gdańsku

Kiedy myślałam o tej realizacji, zależało mi, by stworzyć formę, która będzie nie tylko pomnikiem, ale przede wszystkim żywym symbolem siły, patriotyzmu i kobiecej pasji, które od lat kształtują polski sport. Chciałam, by forma oddawała podziw dla dyscypliny i determinacji zawodniczek. To projekt bliski mojemu sercu, bo pozwala zamknąć w sztuce energię, która łączy pokolenia sportowców i widzów.

Eleonora Rogińska / artystka i scenografka z Warszawy

– Od dekady, jako sponsor reprezentacji Polski, angażujemy się w świętowanie ważnych momentów dla rodzimego sportu. Takim bez wątpienia był pierwszy w historii awans żeńskiej reprezentacji na mistrzostwa Europy – podkreśla Paulina Laby, Senior PR & Sponsorship Specialist w STS. – Kobieca piłka nożna to dziś integralna część polskiego sportu. Pomnik jest symbolem szacunku, dumy i wiary w przyszłość tej dyscypliny.

Laby dodaje, że projekt ma charakter długofalowy i STS zamierza konsekwentnie wspierać kobiecą piłkę nożną niezależnie od wyników. 

Według PZPN, projekt wpisuje się w długoterminową strategię rozwoju kobiecego futbolu. Gdańsk, gdzie znajduje się „dom reprezentacji kobiet”, nie został wybrany przypadkowo.

Tego typu działaniami, wspólnie z naszymi kluczowymi partnerami, pokazujemy, że piłkarstwo kobiece ma dziś należne miejsce w piłkarskim ekosystemie. To ukłon w stronę jego potencjału, dynamiki i wartości, które reprezentuje.

Grzegorz Stefanowicz / dyrektor Departamentu Piłkarstwa Kobiecego PZPN

STS zapowiada, że nie jest to ostatnia inicjatywa tego typu. Firma wcześniej stworzyła m.in. serię murali „Pamiętajmy o sportowcach”, poświęconych legendom polskiej piłki.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama
Reklama