W piątek w Słupsku rusza zastępcza komunikacja autobusowa do Lęborka i Ustki. Na trasie do Ustki będzie ona obowiązywała pomiędzy 5 a 19 września. Natomiast utrudnienia na trasie między Słupskiem a Lęborkiem występować będą co najmniej do 25 października, bo do tego czasu ustalony jest harmonogram funkcjonowania autobusowej komunikacji zastępczej Polregio. Wprowadzone zmiany (szczegóły tutaj) spowodują również wydłużenie czasu podróży między tymi miejscowościami. Ze zmianami powinni zapoznać się też podróżujący PKP Intercity (szczegóły).
– Według planu, pociągi mają bez przeszkód poruszać się po dwutorowej, zmodernizowanej linii ze Słupska do Lęborka już pod koniec roku 2026. Jednak na zakończenie przebudowy linii na trasie Lębork - Gdynia Chylonia będziemy musieli jeszcze poczekać. Całość prac na linii kolejowej 202, pomiędzy Słupskiem a Gdynią Chylonią, zakończyć się ma w roku 2029 – informują w słupskim urzędzie.
Pomkniemy z prędkością nawet 160 km/h
Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą na tych trasach o 40 kilometrów na godzinę czyli ze 120 do 160 km/h. Warto dodać, że zmienia się również stacja kolejowa w Słupsku, gdzie kształtów nabierają obecnie nowe perony. Najbardziej zaawansowane prace są przy peronie III, który przejmie niebawem obsługę pasażerów, umożliwiając tym samym rozpoczęcie przebudowy peronów I oraz II.
– Warto podkreślić, że przebudowane i nowe perony będą wyższe, pozbawione barier architektonicznych i wyposażone w system informacji pasażerskiej. Na peron I i II wrócą po renowacji zabytkowe elementy nitowane wiaty i kioski peronowe wykonane ze szkliwionej cegły. A wszystko po to, by poprawić bezpieczeństwo, zwiększyć przepustowość linii kolejowej, skrócić czas podróży pociągiem oraz zwiększyć dostępność transportu kolejowego – podkreślają w Urzędzie Miejskim w Słupsku.
























Napisz komentarz
Komentarze