Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

W Słupsku startuje zastępcza komunikacja autobusowa do Lęborka i Ustki

Uwaga podróżni ze Słupska. W związku z modernizacją linii kolejowej numer 202 od piątku, 5 września wstrzymany zostanie ruch pociągów w kierunku Lęborka oraz Ustki. Utrudnienia na trasie pomiędzy Słupskiem a Lęborkiem występować będą co najmniej do 25 października, bo do tej daty ustalona jest komunikacja zastępcza. Na szczęście do Ustki znacznie krócej.
dworzec
Dworzec w Słupsku nabiera nowych kształtów

Autor: Paweł Krzemień | UM Słupsk

W piątek w Słupsku rusza zastępcza komunikacja autobusowa do Lęborka i Ustki. Na trasie do Ustki będzie ona obowiązywała pomiędzy 5 a 19 września. Natomiast utrudnienia na trasie między Słupskiem a Lęborkiem występować będą co najmniej do 25 października, bo do tego czasu ustalony jest harmonogram funkcjonowania autobusowej komunikacji zastępczej Polregio. Wprowadzone zmiany (szczegóły tutaj) spowodują również wydłużenie czasu podróży między tymi miejscowościami. Ze zmianami powinni zapoznać się też podróżujący PKP Intercity (szczegóły).

– Według planu, pociągi mają bez przeszkód poruszać się po dwutorowej, zmodernizowanej linii ze Słupska do Lęborka już pod koniec roku 2026. Jednak na zakończenie przebudowy linii na trasie Lębork - Gdynia Chylonia będziemy musieli jeszcze poczekać. Całość prac na linii kolejowej 202, pomiędzy Słupskiem a Gdynią Chylonią, zakończyć się ma w roku 2029 – informują w słupskim urzędzie. 

Pomkniemy z prędkością nawet 160 km/h

Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie przyspieszą na tych trasach o 40 kilometrów na godzinę czyli ze 120 do 160 km/h. Warto dodać, że zmienia się również stacja kolejowa w Słupsku, gdzie kształtów nabierają obecnie nowe perony. Najbardziej zaawansowane prace są przy peronie III, który przejmie niebawem obsługę pasażerów, umożliwiając tym samym rozpoczęcie przebudowy peronów I oraz II.

– Warto podkreślić, że przebudowane i nowe perony będą wyższe, pozbawione barier architektonicznych i wyposażone w system informacji pasażerskiej. Na peron I i II wrócą po renowacji zabytkowe elementy nitowane wiaty i kioski peronowe wykonane ze szkliwionej cegły. A wszystko po to, by poprawić bezpieczeństwo, zwiększyć przepustowość linii kolejowej, skrócić czas podróży pociągiem oraz zwiększyć dostępność transportu kolejowego – podkreślają w Urzędzie Miejskim w Słupsku.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
ReklamaNewsletter Zawsze Pomorze - zapisz się
Reklama