Zakres prac modernizacyjnych na stacji kolejowej Słupsk
W Słupsku trwa modernizacja stacji kolejowej. Oprócz remontu peronów, prowadzone są też prace związane z wymianą torów oraz sieci trakcyjnej. Gotowa już jest nastawnia Lokalnego Centrum Sterowania, skąd prowadzony jest ruch pociągów. A na terenie miasta trwa przebudowa mostu nad rzeką Słupią oraz trzech wiaduktów kolejowych.
Nowe perony w Słupsku. Kierunki i udogodnienia dla pasażerów
Po miesiącach prac podróżni na stacji Słupsk mogą już korzystać z dwóch wyremontowanych peronów.
- Z przebudowanego peronu nr 3 odjeżdżają teraz pociągu w kierunku Szczecina, a od 13 grudnia – po wznowieniu ruchu pociągów na modernizowanym odcinku linii kolejowej nr 202 Lębork-Słupsk, pojadą także pociągi w kierunku Trójmiasta.
- Dla podróżnych udostępniony został również nowy jednokrawędziowy peron nr 4, gdzie zatrzymują się składy jadące w kierunku Ustki.
Z nowych wyższych peronów wsiadanie do pociągów jest wygodniejsze. Zamontowano ławki, gabloty informacyjne, czytelne oznakowanie i energooszczędne oświetlenie. Wiata na peronie nr 3 wzorowana jest na zabytkowej konstrukcji z peronów nr 1 i 2. W nawierzchni ułożono ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących.
Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP
Kolejne etapy modernizacji stacji Słupsk
Otwarcie peronów nr 3 i nr 4 oznacza, że teraz prace przeniosą się na dotychczas dostępne dla podróżnych perony nr 1 i nr 2.
- Odrestaurowane zostaną zabytkowe kioski na peronach nr 1 i nr 2.
- Zamontowany zostanie również nowoczesny system informacji pasażerskiej, który ułatwi orientację,
- a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów.
Jak informuje PKP, docelowo na perony 1-3 prowadzić będą schody oraz windy z przebudowanego przejścia podziemnego. Dostęp do peronu nr 4 jest zapewniony z terenu miejskiego węzła transportowego.
Modernizacja linii kolejowej Lębork-Słupsk. Nowe przystanki i szybsze pociągi
Aktualnie do 13 grudnia wstrzymany jest ruch pociągów na trasie Lębork-Słupsk, która jest modernizowana.
– Wykonawca, korzystając ze wstrzymania ruchu pociągów, realizuje roboty związane m.in. z przebudową stacji Pogorzelice i Jezierzyce Słupskie, budową nowych wiaduktów w Damnicy, Potęgowie i Jezierzycach, budową drugiego toru oraz korektą układu torowego. Umożliwi to prowadzenie ruchu pociągów jadących z wyższą prędkością po bardziej korzystnym geometrycznie przebiegu linii. Budowane są również nowe przystanki w Runowie i Siemianicach. Trzeci z nowych przystanków, które zwiększą dostęp do kolei na tej trasie, powstanie w Łebieniu – informuje Przemysław Zieliński.

Docelowo na modernizowanej trasie Lębork-Słupsk oraz Gdynia Chylonia-Lębork, gdzie prace będą realizowane w latach 2026-2029, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h (obecnie jadą do 120 km/h), a towarowe do 120 km/h (obecnie jeżdżą do 70 km/h). Czas podróży między Gdynią a Słupskiem dla najszybszych pociągów skróci się o około 15 minut.
Koszty i harmonogram inwestycji kolejowych w Słupsku
Wartość robót na stacji Słupsk wynosi blisko 691 mln zł brutto, a na odcinku Lębork-Słupsk – 1,5 mld zł brutto. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na listopad 2026 roku.
























Napisz komentarz
Komentarze