Pasażerowie ocenią komunikację miejską w Gdańsku
Komunikacja miejska w Gdańsku każdego dnia jest krytykowana przez wielu pasażerów, którzy wymieniają wszystkie jej bolączki. Wskazują oni m.in. na problemy z punktualnością, przepełnione pojazdy, zmiany tras oraz nieprzyjazny system zakupu biletów Fala, który miał zrewolucjonizować i ułatwić system sprzedaży biletów.
CZYTAJ TEŻ: Fala wciąż bez operatora, a czas ucieka. Właśnie unieważniono kolejny przetarg
W związku z tym teraz wszyscy, którym coś się w obu tych kwestiach nie podoba, mogą wyrazić swoją opinię. Gdański ZTM uruchomił coroczną ankietę, która następnie zostanie przeanalizowana, aby wprowadzić ewentualne zmiany.
>>> LINK DO ANKIETY <<<
Czas na wypełnienie ankiety jest do 10 grudnia. Pytania są zarówno w formie zamkniętej, jak i otwartej, aby móc dokładnie opisać swoje uwagi.
- Wypełnienie ankiety zajmie około kwadransa. W ostatnim badaniu wzięło udział ponad osiem tysięcy osób - mówi Dagmara Szajda z ZTM. - Na podstawie zebranych w ten sposób danych i opinii ZTM w Gdańsku może podjąć kluczowe decyzje dotyczące siatki połączeń. To właśnie dzięki głosom mieszkańców wprowadzane są korekty, zapadają decyzje o wydłużeniu, skróceniu lub zmianie przebiegu konkretnych tras.
Co podlega ocenie? M.in. Punktualność, czas przejazdu i system Fala
Wśród pytań, które są w ankiecie, znajdziemy m.in. te dotyczące punktualności, czasu przejazdu, poczucia bezpieczeństwa, czystości pojazdów, a także o sposób ich prowadzenia.
Nie zabrakło również pytań odnośnie do systemu Fala, który cały czas budzi spore emocje i jest źródłem wielu kontrowersji. W formularzu pojawia się pytanie o to, czy pasażerowie korzystają z systemu oraz jak oceniają jego działanie. Już dziś można z dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że odpowiedzi w tym zakresie mogą być dla urzędników bardzo niekomfortowe.
O tym, czy ankiety jakkolwiek wpłynęły na zmiany w gdańskiej komunikacji miejskiej dowiemy się w najbliższych miesiącach.
























Napisz komentarz
Komentarze