Roboty przy budowie OMT ruszyły w listopadzie ub. roku i zgodnie z harmonogramem potrwają do 2025 r. Całe zadanie podzielono na dwa etapy pomiędzy Chwaszczynem a Żukowem oraz Żukowem a węzłem Gdańsk Południe. Obecnie prace toczą się już na obu odcinkach. Póki co najwięcej problemów przysparza węzeł Gdańsk Południe, który docelowo będzie zwornikiem dróg ekspresowych rozchodzących się w czterech różnych kierunkach. Wpięcie nowej obwodnicy do obecnego układu drogowego wymaga wielu zmian w organizacji ruchu, a to wiąże się ze sporymi utrudnieniami. Kilka dni temu GDDKiA poinformowała o szczegółowym harmonogramie zwężeń jezdni w obrębie węzła, obowiązującym od 17 do 27 kwietnia, jednak plan robót szybko się zdezaktualizował. Boleśnie przekonali się o tym kierowcy. W środę, 19 kwietnia, zamiast planowanego wyłączenia jednego pasa ruchu w kierunku Łodzi, utrudnienia pojawiły się na przeciwległej jezdni. W efekcie korek aut ciągnął się od węzła aż do Rusocina, a w mediach pojawiły się informacje o możliwych karach dla wykonawcy, którym jest konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia. Jak wyjaśniał gdański oddział dyrekcji, problem wynikał z przełożenia na 19 kwietnia niedokończonych robót z poprzedniego dnia, a to skutkowało przesunięciem całego harmonogramu. Dla uniknięcia podobnych sytuacji w przyszłości, a przede wszystkim niepotrzebnego wprowadzania kierujących w błąd, harmonogram ma być aktualizowany na bieżąco na stronie GDDKiA w Gdańsku.
- Z jednej strony, trzeba zapewnić na węźle odpowiednią przepustowość samochodów, a z drugiej, odpowiedni front do robót dla wykonawcy zadania. Z oczywistych względów nie możemy zamknąć węzła i wykonywać robót bez udziału ruchu, dlatego tak ważne jest, aby oba wspomniane warunki zostały połączone w optymalny sposób - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Jesteśmy informowani przez wykonawcę o tym, jak wygląda postęp prac oraz tymczasowa organizacja ruchu na węźle, w związku z czym harmonogram jest na bieżąco aktualizowany, również, gdy do zmian dochodzi w ciągu dnia.
Według stanu na czwartek (20 kwietnia), na godz. 16.30, harmonogram w zakresie zwężeń na węźle Gdańsk Południe do jednego pasa ruchu, wygląda następująco:
- 20.04.2023 r. (czwartek)
- od godziny 7:00 do godziny około 18:00, jezdnia w kier. Gdyni: zabijanie ścianek szczelnych;
- od godz. około 13:30 do ok. 18:00 jezdnia w kier. Łodzi: zabijanie ścianek szczelnych; - 21.04.2023 r. (piątek) od godziny 07:00 do godziny ok. 16:00, jezdnia w kier. Łodzi: zabijanie ścianek szczelnych;
- 24.04.2023 r. (poniedziałek) do godziny 7.00 do godziny 17:00, jezdnia w kier. Łodzi: wykop z zabezpieczonej ściankami podpory P2;
- 25.04.2023 r. (wtorek) od godziny 7.00 do godziny 17:00, jezdnia w kier. Łodzi: wykop z zabezpieczonej ściankami podpory P2;
- 26.04.2023 r. (środa) od godziny 7.00 do godziny 17:00, jezdnia w kier. Łodzi: wykop z zabezpieczonej ściankami podpory P2;
- 27.04.2023 r. (czwartek) od godziny 10.00 do godziny 15:00, jezdnia w kier. Łodzi: betonowanie.
Napisz komentarz
Komentarze