Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Jeden z największych kontenerowców na świecie otrzymał imię „Gdynia”. Będzie zawijał do Gdańska

Ogromny kontenerowiec, zbudowany w stoczni w chińskim Dalian na zamówienie serwisu żeglugowego OOCL, otrzymał imię „Gdynia”. To jeden z największych na świecie statków tego typu, jego ładowność przekracza 24 tysiące TEU, zaś tradycyjnie określana nośność to 215 tysięcy ton. OOCL „Gdynia” będzie pływać w serwisie kontenerowym z Dalekiego Wschodu do Europy. Na trasie zawinie także do Gdańska.
OOCL „Gdynia”
Kontenerowiec zbudowano w chińskiej stoczni w Dalian

Autor: OOCL

Jeden z największych kontenerowców świata otrzymał imię „Gdynia”

Uroczystość nadania imienia megakontenerowcowi „Gdynia” odbyła się w stoczni COSCO KHI Ship Engineering w chińskim Dalian. To miasto znane z kart historii, niegdyś nosiło rosyjską nazwę Dalnij, zaś w jego pobliżu znajdowała się słynna baza carskiej floty Port Artur. Stocznia zbudowała nowoczesny statek na zamówienie firmy Orient Overseas Container Line z Hongkongu, znanej na całym świecie jako serwis kontenerowy OOCL. W 2020 roku zamówiono serię dwunastu statków, OOCL „Gdynia” jest szóstym z nich.

– Dzięki tej serii nowych statków, wyposażonych w najnowsze technologie i ekologiczne rozwiązania, będziemy stopniowo modernizować flotę OOCL. To spełnienie oczekiwań naszych klientów i społeczeństwa w zakresie oszczędności energii i redukcji emisji dwutlenku węgla. W ten sposób pokazujemy także determinację OOCL, aby pozostać w czołówce rozwoju branży. Patrząc w przyszłość, zgodnie z duchem „Take it personal” firmy OOCL, będziemy w dalszym ciągu aktywnie reagować na rozwijający się rynek i zapewniać naszym klientom jeszcze lepsze i bardziej ekologiczne oraz kompleksowe usługi – powiedział w czasie uroczystości Teddy Fung, dyrektor ds. handlu OOCL.

PRZECZYTAJ TEŻ: Rekordowy kontenerowiec w Porcie Gdynia!
OOCL „Gdynia”

OOCL „Gdynia” w liczbach

Położenie stępki tego kontenerowca nastąpiło 14 grudnia 2020 roku, wodowanie – 5 czerwca tego roku, a przekazanie przez stocznię – w czwartek, 12 października. Zwodowano statek prawie całkowicie wyposażony. To ogromna jednostka:

  • jej długość całkowita sięga 400 m,
  • szerokość 61,3 m,
  • wysokość boczna 33,2 m,
  • zanurzenie 16,5 m,
  • tonaż pojemnościowy brutto to 237 000,
  • nośność 215 000 t.

Statek może zabrać kontenery w 24 rzędach, jego ładowność wynosi ponad 24 000 TEU

PRZECZYTAJ TEŻ: Gdańsk: Wyciek gazu w Baltic Hub! Ulatniał się z kontenera na statku

Nowe jednostki budowane są z wykorzystaniem wielu rozwiązań ograniczających negatywny wpływ na środowisko. Przykładem silnik główny o mocy 88 000 KM, wyposażony w instalację odsiarczania spalin, przystosowany do zasilania metanolem. Napęd nadaje statkowi prędkość eksploatacyjną 18,5 węzła.

OOCL Gdynia jest szóstym z serii dwunastu zamówionych kontenerowców

OOCL „Gdynia” zawinie do Gdańska

OOCL „Gdynia” będzie pojawiać się też na Bałtyku. Statek ma obsługiwać serwis OOCL o symbolu LL1, prowadzący z dalekowschodnich portów: Szanghaju, Ningbo, Xiamen, Yantian i Singapuru, do europejskich: Felixstowe w Wielkiej Brytanii, Wilhelmshaven w Niemczech, Zeebrugge w Belgii oraz Gdańska.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama