Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Ziaja kosmetyki kokos i pomarańcza
Reklama

Startuje XIX edycja konkursu „Lodołamacze”

Integracja i aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnościami – to tylko niektóre z głównych celów ogólnopolskiego konkursu „Lodołamacze”. W środę, 15 maja w Centrum Dolna Brama w Gdańsku odbyła się konferencja inaugurująca już XIX edycję kampanii.
lodołamacze
Z każdym rokiem liczba uczestników konkursu stale rośnie

Autor: Grzegorz Mehring | www.gdansk.pl

Konkurs „Lodołamacze” to organizowana od 2006 r. inicjatywa, mająca na celu wsparcie aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami poprzez ich integrację oraz promowanie przyjaznych dla nich przedsiębiorstw, zarówno pod względem dostępności, jak i powstawania odpowiednich miejsc pracy. Poza tym organizatorzy dążą do przełamywania stereotypów dotyczących osób niepełnosprawnych oraz zachęcają do prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony i odpowiedzialny społecznie.

„Lodołamacze”. Startuje XIX edycja konkursu

Podczas konkursu przewidziane jest aż 10 kategorii, w tym dwa specjalne – „Lodołamacz specjalny” oraz „Super Lodołamacz”. W nich organizatorzy wybierają przedsiębiorstwa najbardziej wspierające osoby z niepełnosprawnościami. Z każdym rokiem liczba uczestników konkursu stale rośnie, pobijając rekord w 2023 r. z równo 450 uczestnikami.

– Nasz konkurs ma formę kampanii, w której najważniejsza jest idea. Ważne, że media poruszają ten temat, łamiąc te „lody” stereotypów i obojętności wobec osób z niepełnosprawnościami – powiedziała podczas środowej konferencji Magdalena Słonecka-Kuich, reprezentująca Polską Organizację Pracodawców Osób Niepełnosprawnych.

Konkurs dzieli się na dwa etapy: regionalny i centralny. W tym roku regionalny potrwa od 8 maja do 15 sierpnia. Z kolei centralny zakończy się 17 października uroczystą galą w Zamku Królewskim w Warszawie, gdzie zwycięzcy zostaną nagrodzeni za swoją działalność na rzecz osób z niepełnosprawnościami.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama