Przybycie nowej pogłębiarki zapowiadano początkowo w maju, jak widać opóźnione zostało o kilkanaście dni. Statek zawinął do portu Nowy Świat, wszedł już na Zalew Wiślany. Tu znajdować się będzie miejsce jego stacjonowania i główny rejon pracy.
Pogłębiorka rozpoczyna pracę na przekopie Mierzei Wiślanej
Nowa droga wodna do portu w Elblągu będzie wymagać systematycznych prac przy utrzymaniu odpowiednich parametrów toru wodnego. Chodzi zwłaszcza o głębokość szlaku na zalewie, gdzie na dnie zalega gruba warstwa mułu przemieszczającego się pod wpływem prądów wodnych. Z tego powodu w marcu 2022 roku Urząd Morski w Gdyni (inwestor budowy drogi wodnej w imieniu Skarbu Państwa) zawarł umowę ze stocznią Työvene w fińskim mieście Uusikaupunki na budowę i dostawę nowoczesnej pogłębiarki, łącznie z systemem rurociągów refulacyjnych, kontenerami transportowymi i systemem kotwiczenia. Wartość zamówienia przekracza 116 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Zmiany na przekopie Mierzei Wiślanej. W życie wchodzą nowe przepisy
Warto przypomnieć, że budowa drogi wodnej do portu w Elblągu zbliża się powoli ku końcowi. Pozostały jeszcze do wykonania prace hydrotechniczne na rzece Elbląg oraz w samym porcie elbląskim. Po ukończeniu inwestycji do Elbląga będą mogły zawijać statki morskie o długości do 100 m i zanurzeniu do 4,5 m.
Napisz komentarz
Komentarze