Reklama E-prenumerata Zawsze Pomorze na rok z rabatem 30%
Reklama Przygody Remusa rycerz kaszubski
Reklama

Mevo z pełną flotą od sierpnia. Ponadto powstanie 78 nowych stacji

Mevo powoli zaczyna podnosić się po stratach związanych z pożarem hali na gdańskiej Przeróbce, do którego doszło w lutym tego roku. Pełna flota rowerów ma być dostępna dla mieszkańców metropolii w sierpniu, ale już od czerwca zacznie przybywać jednośladów. Ponadto powstanie 78 nowych stacji.
Kliknij aby odtworzyć

W pożarze hali dawnych ZNTK w Gdańsku spłonęło ponad 1300 rowerów MEVO

Wielki pożar zabytkowej hali byłych ZNTK na Przeróbce w Gdańsku w lutym tego roku strawił m.in. blisko półtora tysiąca rowerów należących do floty Mevo. Dokładnie: 

  • 1300 elektrycznych i 162 klasyczne
  • oraz 100 baterii. 

W związku z tym do dyspozycji użytkowników było tylko 70 proc. floty.

Kiedy pełna flota rowerów Mevo?

Niebawem jednak wszystko wróci do normy. Wkrótce na Pomorze zaczną przyjeżdżać nowe jednoślady, a pełną pulę flota ma ponownie osiągnąć w szczycie wakacji nad polskim morzem.

– Pierwsze dostawy rowerów planowane są na przełomie czerwca i lipca. Następnie rowery zostaną oznakowane i przygotowane do wyjazdu na ulice – mówi Dagmara Kleczewska z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, kierowniczka projektu.

Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy z operatorem systemu, firmą City Bike Global, pełna flota Mevo pojawi się na ulicach w sierpniu.

Dagmara Kleczewska z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot

Rowery nie są własnością OMGGS, tylko hiszpańskiego operatora systemu, firmy City Bike Global. W związku z tym, ubezpieczenie mienia leżało po stronie barcelońskiej spółki. Jak mówi Dagmara Kleczewska, operator miał ubezpieczenie wymagane umową, czyli od odpowiedzialności cywilnej.

– Dodatkowy rodzaj ubezpieczenia był niezależną decyzją właściciela rowerów, i to on może dochodzić ewentualnych roszczeń w tym zakresie – wyjaśnia.

Rośnie popularność Mevo. Jak wyglądają statystyki?

Mimo utraty sporej liczby rowerów, Mevo nie może jednak narzekać na brak zainteresowania. Również mało sprzyjająca aura nie odstrasza od sięgania po ten środek transportu.

– Przychody od użytkowników są wyższe niż zakładaliśmy. Zainteresowanie jest też widoczne w statystykach – zapewnia Dagmara Kleczewska.

W samym kwietniu mieszkańcy wykręcili ponad 870 tys. km i zrealizowali prawie 250 tys. podróży. To o 70 tys. podróży i prawie 250 tys. pokonanych kilometrów więcej niż w analogicznym okresie rok temu.

Dagmara Kleczewska z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot

Będą nowe stacje Mevo. Gdzie powstaną?

Mevo, po kilku nieudanych wcześniej próbach, w końcu bardzo dobrze przyjęło się na ulicach metropolii. W związku z tym, OMGGS podjął decyzję, że projekt ten należy rozwijać. Oznacza to, że zobaczymy nie tylko więcej rowerów, ale i nowe stacje.

– W ramach zapisów przewidzianych w umowie z operatorem, gminy uczestniczące w projekcie zdecydowały się powiększyć flotę o 1200 nowych rowerów, w tym 900 ze wspomaganiem i 300 klasycznych, oraz 78 stacji – informuje kierowniczka projektu Mevo. – Najwięcej z nich przypadnie w udziale Gdańskowi. Od sierpnia do systemu dołącza również gmina Pruszcz Gdański. Decyzja o tym, czy liczba stacji ulegnie ponownemu zwiększeniu, jest zależna od miast i gmin będących częścią systemu.

Przypadki łamania regulaminu Mevo wciąż się zdarzają, ale jest ich mniej

Na początku, zaraz po wdrożeniu systemu Mevo, był spory problem z dewastacją czy nieprawidłowym korzystaniem z rowerów. Wciąż widać – zwłaszcza nastolatków – którzy przewożą swoich kolegów w koszykach przymocowanych do kierownicy. Jak to wygląda obecnie, półtora roku od startu?

– Łamanie regulaminu, chociażby w postaci przewożenia drugiej osoby w koszyku, wciąż się zdarza, ale są to pojedyncze przypadki. Obserwujemy zdecydowanie mniej wykroczeń niż tuż po starcie systemu – mówi Dagmara Kleczewska.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

ReklamaPrzygody Remusa rycerz kaszubski
ReklamaNewsletter Zawsze Pomorze - zapisz się
Reklama