Rusza budowa Nowej Świętokrzyskiej w Gdańsku
Z dziewięciomiesięcznym opóźnieniem, ale w końcu startuje - budowa Nowej Świętokrzyskiej doczekała się oficjalnej inauguracji. Łopatę pod budowę wbiła prezydent Aleksandra Dulkiewicz w towarzystwie samorządowców oraz mieszkańców.
Droga, która ma kosztować 85 mln ma powstać do lata 2027 roku. O ile nie będzie opóźnień. To pierwszy etap drogi - połączy pętlę Łostowice-Świętokrzyska z ul. Kampinoską. Trasa jest ściśle powiązana z planowaną linią PKM Południe. Ta jednak powstanie kilka lat później.
Plan dla południa Gdańska – inwestycje za 4 miliardy złotych
Symboliczne wbicie łopaty na placu budowy Nowej Świętokrzyskiej był przyczynkiem do zakomunikowania całego pakietu inwestycji dla południa Gdańska. Władze miasta chwalą się, że to największy projekt od czasu Euro 2012.
- Prezentujemy Plan dla Południa - oznajmiła prezydent Aleksandra Dulkiewicz. - To największy program inwestycyjny w historii naszego miasta, wart prawie 4 miliardy złotych. Fundusze pochodzą z budżetu państwa, środków europejskich oraz wsparcia samorządu województwa pomorskiego i Gdańska.

W tej kwocie znajdują się przede wszystkim inwestycje kolejowe, które pochłoną ponad połowę środków. Ponad 1,4 mld zł przeznaczono na tramwaje, chodniki, drogi i ścieżki rowerowe. No i oczywiście wspomniane 85 mln zł na pierwszy etap Nowej Świętokrzyskiej.
ZOBACZ TEŻ: Zielona enklawa na południu Gdańska. Umowa na projekt Parku Południowego podpisana
Nie da się ukryć, że dla południowych dzielnic Gdańska, które toną w korkach od wielu lat, najważniejsze są inwestycje drogowe. Mają one znacząco poprawić sytuację w tej części miasta. Wśród planowanych inwestycji są:
- Kampinoska,
- Nowa Jabłoniowa,
- estakada w ciągu al. Armii Krajowej,
- Nowa Sandomierska,
- przedłużenie al. Pawła Adamowicza (wraz z tramwajem).

Ponadto ważne będą prace przy mniejszych ulicach, wokół których wciąż powstają nowe osiedla:
- Czermińskiego,
- Turzycowa
- Lubowidzka
- Połczyńska
- Apollina.
- Jesteśmy w historycznym momencie - stwierdza Mateusz Skarbek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdańska. - Gdańsk Południe zmieni się nie do poznania. Przed nami historyczny pakiet inwestycji, które na zawsze odmienią tę część miasta. Tak jak dziś nie wyobrażamy sobie, by nie istniała pętla Ujeścisko–Świętokrzyska, tak za kilka lat nikt nie będzie mógł sobie wyobrazić Gdańska Południe bez Nowej Świętokrzyskiej i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
























Napisz komentarz
Komentarze