Budowa terminala T5 w Baltic Hub na finiszu
Na terenie budowy terminala T5 w Baltic Hub zakończyły się prace czerpalne i główna część prac kafarowych, a prace refulacyjne są w kluczowej fazie realizacji.
– Codziennie na teren inwestycji dostarczamy od 20 do 30 tys. m³ materiału zasypowego pochodzącego ze źródeł morskich, lądowych i śródlądowych. Do realizacji robót wykorzystujemy najnowocześniejszy sprzęt. Na obecnym etapie zaawansowanie robót refulacyjnych wynosi 80%, co wymaga precyzyjnego planowania i koordynacji robót – mówi Zuzanna Matuszewska z Grupy NDI.
Zamykanie obwodu terminala i końcowy etap refulacji
W najbliższych tygodniach planowane jest pogrążenie pozostałych profili ścianki szczelnej nabrzeża temporary, co będzie skutkować zamknięciem obwodu terminalu i uniemożliwi żeglugę w jego wnętrzu. Jak informuje wykonawca prac z Grupy NDI, w ostatnim etapie refulacji przewidziano zasypanie terminalu ze źródeł lądowych oraz refulację zza ścianki szczelnej, od strony zewnętrznej, co będzie oznaczało zakończenie całego procesu. Wkrótce w obrębie planowanego placu składowo-manewrowego o łącznej powierzchni ok. 21 hektarów prowadzone będą prace związane ze wstępnym montażem poszczególnych komponentów farm wiatrowych.

Terminal T5 – nowoczesna infrastruktura dla morskiej energetyki
W ramach budowy terminala T5 w Baltic Hub powstaną:
- dwa nowoczesne nabrzeża przeładunkowe,
- stanowisko do ładowania i rozładowywania z dalbami cumowniczo-odbojowymi,
- strefy magazynowania i zaplecze logistyczne,
- budynki socjalno-administracyjne do obsługi montażu farm wiatrowych.
Nowy terminal będzie wykorzystywany nie tylko przy budowie największej inwestycji OZE w kraju – farmy wiatrowej Baltica 2 – ale także przez inne projekty offshore wind, zarówno polskie, jak i międzynarodowe.
ZOBACZ TAKŻE: Terminal T3 w Baltic Hub już otwarty. Przyjmuje największe kontenerowce
– Intensywnie przygotowujemy się do rozpoczęcia robót żelbetowych. Realizujemy dostawę stali zbrojeniowej oraz prefabrykatów, które będą stanowiły szalunek tracony dla żelbetowego oczepu monolitycznego – dodaje Aleksandra Smyk-Sidorowicz z Grupy NDI. - Prefabrykaty posłużą jako forma do wylania betonu tworzącego górną część konstrukcji nabrzeża. Po związaniu betonu na stałe pozostaną w jego strukturze, wzmacniając i stabilizując oczep, który połączy wszystkie elementy konstrukcji w jedną całość.
Budowa terminalu T5 prowadzona jest na zlecenie spółki Istrana, a współfinansowana ze środków europejskich w ramach programu KPO oraz przez Polski Fundusz Rozwoju.
























Napisz komentarz
Komentarze