Nowa Politechniczna połączy Morenę z Wrzeszczem
Jeszcze w tym tygodniu zostanie ogłoszony drugi etap przetargu. Tym razem spółki przedstawią swoje propozycje cenowe. Poznamy je 30 grudnia. Wówczas będzie już praktycznie wiadomo, kto wykona jedną z największych gdańskich inwestycji ostatnich lat. Zwycięzca na realizację będzie miał trzy lata od momentu podpisania umowy.
CZYTAJ TEŻ: 14 firm chce zbudować linię tramwajową z Moreny do Wrzeszcza. Prace mają ruszyć w 2026 roku
Nowa Politechniczna, bo tak ta dwutorowa trasa będzie się nazywać, rozpoczynać się będzie od skrzyżowania Jaśkowej Doliny z ul. Rakoczego. Trasa przebiegać będzie m.in. 350-metrowym tunelem wzdłuż ul. Wileńskiej oraz nieistniejącą jeszcze ul. Nową Politechniczną (nieopodal ul. Sobieskiego), a następnie wzdłuż ul. Do Studzienki, choć nie bezpośrednio przy niej. W aleję Grunwaldzką tramwaj ma się jednak włączyć nie z Do Studzienki, ale przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

14 firm i konsorcjów w kolejnym etapie postępowania
Lista firm i konsorcjów, które zakwalifikowano do kolejnego etapu liczy 14 podmiotów:
- Firma Torpol
- Konsorcjum firm, lider: Roverpol
- Firma Gülermak Polska
- Konsorcjum firm, lider: Aldesa
- Firma PORR
- Konsorcjum firm, lider: firma NDI
- Firma Strabag
- Konsorcjum firm, lider: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
- Konsorcjum firm, lider: firma Balzola
- Konsorcjum firm, lider: firma Unibep
- Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura
- Firma Budimex
- Konsorcjum firm, lider: firma ZUE
- Konsorcjum firm, lider: firma Mirbud
Nowe torowiska, tunel, przystanki i infrastruktura rowerowa
Warto przypomnieć, że prace nie będą polegać wyłącznie na budowie torowiska. Wykonawca będzie miał do wykonania:
- 3,75 km nowej linii tramwajowej oraz modernizację 0,6 km istniejącej linii,
- 7 nowych przystanków, w tym jeden węzeł przesiadkowy autobusowo-tramwajowy,
- 4,8 km nowej trasy rowerowej i 2,8 km przebudowanych dróg,
- tunel pod ul. Wileńską (280 m, metodą wykopu otwartego),
- zielone torowiska i nowoczesny tabor.
Inwestycja warta ponad 800 mln zł
Trasa GPW usprawni połączenie między południowymi dzielnicami i Wrzeszczem. To jedna z kluczowych inwestycji komunikacyjnych w Gdańsku, która pozwoli na wygodniejsze i szybsze poruszanie się na tej trasie bez konieczności przesiadek. Wartość projektu to ponad 800 mln zł. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko) w wysokości ponad 259 mln zł.
























Napisz komentarz
Komentarze